|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
بهترین داور آسیا درباره حمایت فوتبالی‌ها از خودش تأکید می‌کند: «دوستان همیشه به ما لطف داشته و ما را مورد حمایت خود قرار داده‌اند.
 علیرضا فغانی از این‌که توانسته به‌عنوان برترین داور آسیا انتخاب شود، خوشحال است. او این انتخاب را مایه مباهات فوتبال ایران می‌داند و امیدوار است داوران جوان ایرانی هم بتوانند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند.

راه برای جوانان باز شد

فغانی درباره این افتخار بزرگ به «شهروند» می‌گوید: «این انتخاب وظیفه من را سنگین‌تر کرده و امیدوارم بتوانم به همراه همکارانم همین روند را حفظ کنیم تا تیمی از ایران برای قضاوت در جام‌جهانی انتخاب شود. ضمن این‌که این انتخاب می‌تواند راه را برای دیگر جوانان داوری باز کند تا آنها هم بتوانند به موفقیت‌های بین‌المللی برسند.»

با تیم‌ملی به جام‌جهانی می‌رویم

داور بین‌المللی فوتبال درباره این‌که این موفقیت فردی است یا جمعی، عنوان می‌کند: «قطعا این افتخار متعلق به من نیست و به جامعه داوری ایران تعلق دارد چون همه اعضای جامعه داوری برای رسیدن ما به این عنوان زحمت کشیده‌اند. جالب است بدانید که از زمانی که انتخاب داوران تیمی شد، من و همکارانم هم‌قسم و همدل شدیم تا به موفقیت برسیم و افتخار بزرگی را برای ایران رقم بزنیم. امیدوارم موفقیت ما به همین جا محدود نشود و بتوانیم به این روند ادامه دهیم نه این‌که درجا بزنیم. امیدوارم تیم داوری ما به همراه تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی حضور پیدا کند و هر دو تیم عملکرد خوبی داشته باشند.»

دید مربیان تغییر کرده

بهترین داور آسیا درباره حمایت فوتبالی‌ها از خودش تأکید می‌کند: «دوستان همیشه به ما لطف داشته و ما را مورد حمایت خود قرار داده‌اند. خوشبختانه در این چند‌سال دید مربیان فوتبال به جامعه داوری عوض شده و شرایط بهتر شده است. امیدوارم این نگاه ادامه دار باشد و بتوانیم صبوری و حوصله را در جامعه فوتبال نهادینه کنیم. به‌هرحال همان‌طور که جوانگرایی در فوتبال هزینه دارد، حضور داوران جوان نیز به صبر و حوصله احتیاج دارد. همان‌طور که گفتم دید مربیان به داوران تغییر کرده است و امیدوارم این تغییر نگاه در مسئولان ورزش  کشور نیز رخ بدهد.»

دنبال پاداش نیستیم

فغانی صحبت‌هایش را اینطور به پایان می‌برد: «ما اگر کاری انجام دادیم،‌ به خاطر پاداش یا چیز دیگری نبوده است. برای نام کشورمان و پیشرفت داوری ایران تلاش کردیم. چرا که افتخاری که داوران در عرصه‌های بین‌المللی کسب می‌کنند برای ایران است و باید به آن به چشم موفقیت ملی نگاه کرد.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین