|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
برخی روزنامه‌های امروز (۲۶ مهر ماه) به شایعاتی که درباره رفتن علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد و همچنین انتخاب حسین انتظامی به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت پرداخته‌اند.
برخی روزنامه‌های امروز (۲۶ مهر ماه) به شایعاتی که درباره رفتن علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد و همچنین انتخاب حسین انتظامی به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت پرداخته‌اند.

روزنامه‌های صبح امروز به موضوعاتی همچون پاسخ علی جنتی به شایعاتی که درباره ماندن یا رفتن او از وزارت ارشاد وجود داد، انتخاب حسین انتظامی به عنوان نماینده مدیران مسؤول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات، سریال‌های محرمی، مهاجرت بازیگران ایرانی به خارج از کشور و شبکه‌های ماهواره‌ای و حاشیه‌های هفته‌نامه «صدا» پرداخته‌اند.

انعکاس خبر انتخاب حسین انتظامی به عنوان نماینده مدیران مسئول

روز گذشته حسین انتظامی - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد - با کسب حدود ۷۲ درصد آرا، یعنی ۱۱۲۶ رای به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد و برخی از روزنامه‌های صبح دوشنبه (۲۶ مهر ماه) این خبر را انعکاس داده‌اند.

روزنامه «ابتکار» مطلبی با تیتر «انتظامی نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات» منتشر کرده است که اشاره‌ای به برگزاری اولین انتخابات الکترونیک در کشور کرده و نوشته است «حسین انتظامی با کسب حدود ۷۲ درصد آرا، به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیأت نظارت انتخاب شد. وزیر ارشاد نیز دیروز با حضور خود در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مدیران مسئول رسانه ها شده است و تعداد زیادی از آنها در این انتخابات شرکت کردند.»

همچنین روزنامه «اعتماد» با تیتر «ابقای انتظامی در هیات نظارت بر مطبوعات»، روزنامه جمهوری اسلامی با تیر «حسین انتظامی نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات شد» و روزنامه «آفتاب یزد» هم با تیتری مشابه، از انتخاب حسین انتظامی به عنوان نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات سخن گفته‌اند.  

انعکاس اولین واکنش علی جنتی درباره شایعات

اما در این میان بحث ماندن یا رفتن علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد باز هم سوژه برخی روزنامه‌ها شده است که هر کدام با انتشار گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی در این باره، سعی در داغ نگه داشتن این خبر داشته‌اند.

روزنامه «ابتکار» در صفحه‌ی نخست خود مطلبی با تیتر «رفع ابهام از ارشاد در انتظار آینده نزدیک» منتشر کرده است؛ در این گزارش به پاسخ جنتی درباره شایعاتی که این روزها درباره رفتنش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، سخنان الیاس حضرتی - نماینده مجلس شورای اسلامی - و پیشنهاد او درباره انحلال وزرات ارشاد و همچنین سخنان احد آزادی‌خواه - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم - اشاره شده است.

روزنامه «ابتکار» همچنین مقاله‌ای با عنوان «آیا جنتی می‌رود؟» در صفحه نخست منتشر کرده که در آن مروری کوتاه بر عملکرد علی جنتی در برخی عرصه‌ها داشته است.  

روزنامه «شرق» نیز امروز با تیتر «گزینه‌های جایگزین جنتی» با نگاهی دیگری به این شایعات پرداخته است؛ این روزنامه در گزارش خود به پاسخ جنتی درباره شایعات اشاره کرده و با مروری بر اتفاقاتی که باعث دامن زدن به شایعه رفتن او از وزارت ارشاد شده، به معرفی گزینه‌های احتمالی جایگزین جنتی پرداخته است. روزنامه «شرق» از سیدرضا صالحی امیری (رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی)، حجت‌الله ایوبی (معاون سینمایی وزارت ارشاد)، احمد مسجد جامعی ( از اعضای شورای چهارم شهر تهران)، حسام‌الدین آشنا ( مشاور فرهنگی حسن روحانی)، محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس دانشگاه علم و فرهنگ)، سید عباس صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) و مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس شواری اسلامی) به عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزین وزیر فرهنگ و ارشاد یاد کرده است.

روزنامه «شهروند» با تیتر «فشارهای متساوی، رفتن‌های متوالی» بخشی از صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داده و با طرح این پرسش که «آیا فشارهای وارده بر وزارت ارشاد، به رفتن علی جنتی منجر می‌شود؟» گزارشی در این باره نوشته و مروری بر اتفاقات گذشته داشته است؛ این روزنامه همچنین در صفحه روزانه طنز وکارتون خود به نام «شهر ونگ»،  دو  مطلب با عناوین «ماندن یا نماندن مسئله این بود» و «زیر کرسی وزارت ارشاد» با محوریت احتمال رفتن علی جنتی از وزارت ارشاد منتشر کرده است.

همچنین روزنامه «وطن امروز»  تیتر «بی‌خیال فرهنگ و ارشاد اسلامی» را بر صفحه نخست خود منتشر کرده است و به پاسخ علی جنتی درباره ماندن یا رفتنش از وزارت ارشاد واکنش‌های برخی نسبت به این شایعات پرداخته است.

صداوسیما و روزنامه‌ها

بحث تکراری بودن سریال‌های محرمی همچنان سوژه برخی از رسانه‌ها است؛ در همین راستا روزنامه «شهروند» در سرویس فرهنگ و هنر خود مطلبی با تیتر «یک قطره از هزار» را منتشر کرده که در آن به کیفیت، جذابیت و ماندگاری برخی سریال‌های محرمی اشاره شده است.

همچنین روزنامه «کیهان» مطلبی با تیتر «تلویزیون باز هم به مختار پناه برد» منتشر کرده و نوشته است «صداوسیما دهه اول محرم امسال را هم با دستانی خالی سپری کرد. به طوری که باز هم روش‌های امتحان پس داده، اضطراری و تکراری، در این ایام از سوی رسانه ملی به کار رفتند؛ روش‌هایی مثل تبدیل «مختارنامه» به چند فیلم سینمایی و همچنین نمایش تصاویر زنده و زیبای آیین‌های عاشورایی از مناطق مختلف کشور به اضافه برنامه‌های گفت‌وگو محور درباره عاشورا، محور اصلی برنامه‌های تلویزیون در این مقطع زمانی بود.»

روزنامه «ابتکار» نیز در سرویس فرهنگ و هنر خود در مطلبی با تیتر «بسته شدن در باغ سبز» به مهاجرت تعدادی از بازیگران ایرانی پرداخته است؛ در بخشی از این مطلب آمده است که «این مهاجرت‌ها از کشف حجاب بازیگران زن تا درآمد آنها جنجالی بود. تقریبا هر روز خبر جدیدی در مورد شبکه GEM منتشر می شود. اما این بار نامه‌ای از مدیریت اصلی شبکه جم بر علیه عوامل فیلم سازان کشور ترکیه منتشر شده است.»

 از صدا تا آپارات

در این میان روزنامه «ایران» در مطلبی باتیتر «وقف انتشار هفته‌نامه صدا» به حواشی که روز گذشته برای این هفته‌نامه ایجاد شده بود پرداخته است.

همچنین روزنامه «وطن امروز» مطلبی با تیتر «ترویج زیر پوستی سبک‌های غلط زندگی» منتشر کرده است که در آن به آپارات و برنامه‌های تولیدی این کانال پرداخته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین