|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال بازدید کنندگان بیشتری نسبت به سال گذشته از نمایشگاه ایپاس دیدن کنند، افزود: البته این موضوع بستگی به ساعت ارائه خدمات و حضور بازدیدکنندگان طی این 4 روز دارد.
 فرمانده ناجا با بیان اینکه عزاداری‌ها در دهه اول محرم بدون هیچ مشکل خاص امنیتی برگزار شد از آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای پیاده‌روی اربعین خبر داد.

 سردار حسین اشتری در حاشیه پانزدهمین نمایش ایپاس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه تا 4 روز سایر محصولات و تجهیزات امنیتی و ایمنی داخلی و خارجی را به نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: امسال شرکت‌های بیشتری در نمایشگاه نسبت به سال گذشته حضور دارند و این نشان دهنده تعامل و ارتباط با سایر کشورها برای برقراری نظم و امنیت و آرامش بیشتر است. پلیس آمادگی این را دارد تا تجربیات خود را با سایر کشورها تبادل کند و از تجربیات آنها نیز بهره‌ ببرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال بازدید کنندگان بیشتری نسبت به سال گذشته از نمایشگاه ایپاس دیدن کنند، افزود: البته این موضوع بستگی به ساعت ارائه خدمات و حضور بازدیدکنندگان طی این 4 روز دارد.

اشتری با بیان اینکه 99 درصد از تجهیزات پلیس تولید داخل است، عنوان کرد: در نمایشگاه اما هم محصولات خارجی و همین‌طور محصولات ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی توانسته است از تجهیزاتی که سال‌های گذشته در نمایشگاه ارائه شده به صورت بومی‌سازی استفاده کند، گفت: بخشی از تجهیزاتی که سال‌های گذشته ارائه شده امروز به مرحله بومی‌سازی رسیده است و بخش دیگر نیز پس از برپایی نمایشگاه‌های اگر مورد استفاده پلیس ایران بوده‌اند با شرکت‌های خارجی مربوط صحبت و قرارداد همکاری امضا می‌شود.

برقراری امنیت کامل در دهه اول محرم

اشتری با بیان اینکه با همکاری خوب مردم عزاداران حسینی، هیات‌های مذهبی و دسته‌جات امسال مراسم‌های دهه اول محرم با نظم و شکوه خاصی برگزار شد، توضیح داد: خوشبختانه طی این مدت مشکل امنیتی خاصی گزارش نشد همچنین در خصوص آمادگی برای پیاده‌روی اربعین پلیس از ماه‌های گذشته در حال انجام اقدامات لازم است و در حال حاضر سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چزابه آمادگی پذیرش مسافران اربعین حسینی را دارند همچنین مرزهای هوایی و آبی هم بر اساس ظرفیت آماده پذیرایی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند خواست تا به طور حتم گذرنامه معتبر و ویزا به همراه داشته باشند و قبل از سفر در سامانه سما سازمان حج‌الزیارت ثبت نام کنند.

اشتری در پاسخ به اینکه آیا مرز جدیدی به سایر مرزها برای عبور مسافران اضافه می‌شود، گفت: امکان اضافه شدن مرز جدید در مدت زمان باقی مانده بعید به نظر می‌رسد اما اگر مرز جدیدی اضافه شد پلیس آمادگی دارد تا امنیت آن را برقرار کند البته این موضوع بستگی به این دارد که کشور عراق مجوز دهد و ایران هم در این زمینه تمهیدات لازم را انجام دهد.

فرمانده ناجا درباره ظرفیت پارکینگ‌ها برای پذیرش خودروهای مسافران در ایام اربعین به هنگام سفر به عتبات عالیات توضیح داد: این پارکینگ‌ها به صورت کامل جوابگوی خودروهای شخصی مسافران نیستند اما تلاش شده تا ظرفیت آنها تا حد ممکن افزایش پیدا کند. در قرارگاه مرکزی ستاد اربعین که مسئولیت آن برعهده وزیر کشور است همه دستگاه‌ها حاضر بوده و اقدامات خوبی صورت گرفته است نیازمندی‌ها به صورت کامل برطرف نشده اما تمام تلاش‌مان این است تا قبل از آغاز سفر زیرساخت‌ها آماده شوند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین