کد خبر: ۱۲۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
مقامات دولتی در ایالت کادونا در ادامه سرکوب شیعیان نیجریه، جنبش اسلامی این کشور را که 'شیخ ابراهیم زکزاکی' رهبری آن را بر عهده دارد، غیرقانونی اعلام کرده است.
 شمار کشته شدگان عزاداری شیعیان در نیجریه در شهر 'فونتوآ' در ایالت 'کادونا' این کشور در روز عاشورا که با خشونت ارتش و نیروهای امنیتی به خاک خون کشیده شد، به 18 نفر رسید.

به گزارش رسانه های محلی، منابع بیمارستانی اعلام کرده اند که شدت جنایات وهابیون افراطی تحت حمایت نیروهای امنیتی نیجریه به حدی بوده که احتمال افزایش جانباختگان این واقعه همچنان وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی نیجریه در شهر 'جوس' در اقدامی ضدحقوق بشری، دختربچه ای را به جرم عزاداری برای امام سوم شیعیان دستگیر و روانه زندان کرده اند.

گزارشهای دریافتی حکایت از آن دارد که حسینیه شیعیان نیجریه در شهر جوس در شمال این کشور، شامگاه عاشورا با حمله ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه در آتش سوخت.

عزاداری شماری از شیعیان نیجریه درحالی در این کشور برگزار شد که مناطق زیادی از نیجریه به صحنه تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان علیه دولت تبدیل شده است.

بر اساس گزارش منابع محلی، عزاداری شیعیان نیجریه در شهر 'سوکوتو' نیز به خشونت کشیده شد.

ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه، دوشنبه شب و در شب تاسوعای حسینی نیز با محاصره مسجد شیعیان در کادونا ، دستکم 15 عضو 'جنبش اسلامی نیجریه' را بازداشت کردند.

مقامات دولتی در ایالت کادونا در ادامه سرکوب شیعیان نیجریه، جنبش اسلامی این کشور را که 'شیخ ابراهیم زکزاکی' رهبری آن را بر عهده دارد، غیرقانونی اعلام کرده است.

بر اساس ادعای مسوولان این ایالت، حبس طولانی مدت و پرداخت جرایم نقدی از جمله مجازات های عنوان شده برای همکاری یا عضویت در جنبش اسلامی نیجریه است.

این درحالی است که شیعیان این کشور همواره مورد ظلم و سرکوب ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه قرار داشته اند.

به گفته تحلیلگران سیاسی، رفتار دولت نیجریه با شیعیان در چارچوب سیاست های رژیم صهیونیستی صورت پذیرفته که با کارشکنی های رژیم سعودی نیز همراه بوده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین