|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که مردم برنده اصلی دیدار ایران برابر کره جنوبی در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بودند.
 رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که مردم برنده اصلی دیدار ایران برابر کره جنوبی در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بودند.

به گزارش ایرنا، مهدی تاج بعد از دیدار تیم های پرسپولیس و نفت تهران با حضور در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر گفت: به نظر من برنده اصلی دیدار ایران و کره جنوبی مردم بودند و آنها بردند؛ زیرا هم شب عاشورای حسینی را قدر دانستند و شعار یک حسینیه و یک ورزشگاه را اجرایی کردند و هم تیم ملی پیروز میدان شد.

وی با توضیح این که برگزاری دیدار تیم های ایران و کره جنبوی الزام فیفا بود، افزود: ما الزامی داشتیم که حتما باید این دیدار را برگزار می کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد که به دلایل مختلف نتوانستیم تاریخ دیدار تیم ملی برابر کره جنوبی را تغییر دهیم زیرا هیچ کس علاقه مند نبود این دیدار در شب عاشورا برگزار شود.

تاج تاکید کرد که تمامی عوامل تیم ملی از بازیکنان تا کادرفنی و تمامی دستگاه ها و نهادها دست به دست هم دادند تا این دیدار به یک فرصت عالی تبدیل شود و هم عزاداری اباعبدالله الحسین برگزار شود و هم تیم ملی بازی خود را انجام دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که گفته می شد تیم ایران باید 10 سال کار کند تا به کره جنوبی در فوتبال برسد، افزود: تیم ملی بازی خوبی انجام داد و توانستیم پیروزی شیرینی برابر آنها بدست بیاوریم اما آنها حرفی برای گفتن برابر ما نداشتند.

وی با تاکید بر این که ایران با پیروزی برابر کره جنوبی یک گام دیگر خود را به جام جهانی 2018 روسیه نزدیک کرد؛ گفت: اگر این دیدار در یک روز عادی برگزار می شد، تمامی مردم به خیابان ها می ریختند اما به دلیل حرمت عاشورا هیچ کس شادی نکرد و مردم ایران می دانند چه زمانی باید شادی و چه زمانی باید احترام را نگاه دارند.

تاج خاطرنشان کرد که تمامی کشور بسیج شدند تا دیدار ایران و کره جنوبی در شب عاشورا برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که فدراسیون فوتبال به تنهایی قادر به برگزاری این دیدار در شب عاشورا نبود، گفت: بیش از 10 دستگاه و نهاد مختلف به فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدار تیم ملی کمک کردند.

تاج با قدردانی از زحمات وزارت روزش، استانداری تهران، نیروی انتظامی و دستگاه های دیگر گفت: همه نهادها و دستگاه ها تلاش کردند تا فوتبال کشور سربلند از آزمون برگزاری دیدار در شب عاشورا بیرون بیایند و این موضوع برای همیشه در تاریخ کشور باقی می ماند.

** باید منتظر سوالات فیفا باشیم

تاج در پاسخ به سوالی درباره تبعات احتمالی برگزاری مراسم عزاداری پیش از دیدار با کره جنبوی گفت: فیفا نامه ای برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده و باید منتظر سوالاتی از سوی آنها باشیم اما از اول هم کشور به این نتیجه رسیده بود که این بازی را به این شکل برگزار کند و ما هم پاسخ فیفا را خواهیم داد.

وی با یادآوری پخش مستقیم این دیدار در چین و بسیاری از کشورهای دیگر گفت: بازیکنان، هواداران و رسانه های کره ای هم پارچه مشکی به بازو بسته بودند و این برای همه دنیا جای سؤال می شود که «این حسین کیست» که پس از این همه سال همه او را گرامی می دارند.

تاج درباره تلاش فدراسیون برای تغییر زمان دیدار ایران و ازبکستان در سال آینده که مصادف با شب قدر است، گفت: بازی های تیم های ملی براساس تقویم فیفاست و مساله مهم نیز تفاوت ماه های قمری با شمسی است که همواره اتفاق می افتد.

**تلاش برای تغییر تاریخ دیدار ایران و ازبکستان

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تلاش برای دیدار برگشت ایران و ازبکستان که در شب قدر سال آینده خواهد بود، گفت: فدراسیون فوتبال برای تغییر زمان بازی با کره جنوبی هم تلاش کرد ولی این اتفاق رخ نداد.

وی با اشاره به تفاوت تاریخ شمسی و قمری اظهار داشت: برای تغییر تاریخ دیدار با ازبکستان در تلاش هستیم؛ اگر این اتفاق افتاد که بسیار خوب است اما اگر نشد؛ بار دیگر به همین منوال پیش خواهیم رفت و تلاش می کنیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

** لباس تیم ملی

تاج درباره مشکلات مربوط به اسپانسر و لباس تیم ملی توضیح داد: یکی از مسائلی که باعث شد شرکت آدیداس برای اسپانسری تیم ملی جلو بیاید، این بود که پیراهن ها یا تنگ بود یا ایراد داشت و لباس های شرکت جیوا آن طور که باید و شاید مناسب نبود.

وی در این خصوص لباس های تیم ملی فوتسال را مثال زد و گفت: از روی ناچاری مجبور شدیم لباس های تیم فوتسال را با وصله و پینه جلو ببریم زیرا فیفا قبول نیم کرد که اسپانسر را تغییر دهیم و به هر زحمتی که بود لباس های جدید را برای تیم ملی تهیه کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که فدراسیون نمی توانست برای لباس های تیم ملی بزرگسالان ریسک کرده و از لباس های شرکت جیوا استفاده کند و به همین دلیل آدیداس انتخاب شد.

** سفر کی روش به تایلند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال لغو دیدار دوستانه ایران و تایلند به دلیل درگذشت پادشاه این کشور گفت: کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی هم اکنون در تایلند است و من چند ساعت قبل با وی تلفنی گفت و گو کردم.

وی از قول سرمربی تیم ملی تصریح کرد که تایلندی ها تا روز دوشنبه فرصت خواسته اند که خبر قطعی در خصوص لغو یا برگزاری این دیدار دوستانه را بدهند.

تاج توضیح داد که علت انتخاب تایلند برای برگزاری دیدار دوستانه، تشابه شرایط آب و هوایی آن با مالزی، محل برگزاری دیدار تیم ملی با سوریه بوده است.

تاج با اشاره به این که همه پاداش ها به بازیکنان تیم ملی فوتبال پرداخت شده است، تصریح کرد: فدراسیون تنها پاداش بازی با کره جنوبی را پرداخت نکرده و پاداش سایر دیدارها را که رقم مناسبی هم بود، پرداخت کرده ایم؛ به هر حال کی روش از شرایط راضی است و هر کاری که از دست مان برمی آید انجام داده ایم.

** 42 بازنشسته فدراسیون و سازمان لیگ

تاج درباره اجبار سازمان بازرسی کشور مبنی بر استفاده نکردن از بازنشستگان گفت: این یک اجبار قانونی است و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز 42 نفر را از دست می دهند و ما چاره ای نداریم.

وی افزود: ما بدنبال خلوت و سبک کردن فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستیم؛ با این حال برخی از بازنشستگان کلیدی هستند و من نمی توانم کسی را به جای آنها انتخاب کنم اما این موضوعی است که قانون به ما تکلیف کرده است.

** رئیس سازمان لیگ؛ بزودی

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب رئیس جدید سازمان لیگ گفت: بزودی مدیر سازمان لیگ را انتخاب می کنیم.

وی توضیح داد که انتخاب نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال نیازی به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ندارد اما مجمع فدراسیون باید انتخاب وی را تائید کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین