|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی وجود هرگونه مذاکرات مخفی میان اسلام آباد و دهلی نو با هدف کاهش تنش های موجود میان دو کشور همسایه را رد کرد.
 مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی وجود هرگونه مذاکرات مخفی میان اسلام آباد و دهلی نو با هدف کاهش تنش های موجود میان دو کشور همسایه را رد کرد.

به گزارش ایرنا، 'سرتاج عزیز' روز جمعه در مصاحبه ای با شبکه خبری 'اکسپرس' پاکستان گفت: هیچ گونه 'مذاکرات مخفی' و یا 'مسیر دوم تماس های دیپلماتیک' میان هند و پاکستان در کار نیست.

اخیرا خانم 'شری رحمان' از نمایندگان ارشد سنای پاکستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا گفته بود که مذاکرات مخفی میان هند و پاکستان و رایزنی هایی بین دو کشور از مسیر دوم تماس های دیپلمات، با هدف عادی سازی روابط دو کشور همسایه در جریان است.

سرتاج عزیز با بیان اینکه 'هند عادت دارد بخاطر هر رویداد تروریستی در خاک خود، بدون ارائه سند و مدرک، پاکستان را متهم کند'، گفت که چنین رفتارهایی باعث شده تا روند مذاکرات میان دو کشور عملا متوقف شود.

وی در پاسخ به برخی انتقادهای داخلی مبنی بر اینکه پاکستان درحال منزوی شدن در عرصه جهانی است، این انتقادها را بجا ندانست و گفت: پاکستان روابط رو به رشد و گسترده ای با چین دارد. این کشور همچنین روابط خوب با آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، کشورهای خاورمیانه و دیگر مناطق جهان دارد ضمن اینکه قرار است سال آینده به عضویت سازمان همکاری شانگهای دربیاید.

پاکستان بارها برای مذاکره با هند اعلام آمادگی کرده ولی همواره تاکید کرده است که هرگونه مذاکره میان دو قدرت هسته ای جنوب آسیا، باید شامل مسئله کشمیر به عنوان اساسی ترین مسئله میان دو کشور باشد.

پاکستان معتقد است تنها راه حل برای عادی شدن روابط میان این کشور و هند، حل شدن مسئله کشمیر است و این مسئله هم تنها با اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مصوب سال 1948 امکان پذیر است که براساس آن، مردم منطقه کشمیر باید خودشان سرنوشت خود را با برگزاری انتخاباتی آزاد، رقم بزنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین