|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
تازه ترین اخبار منتشر شده نشان می دهد که کره جنوبی در حال تشکیل یک واحد ویژه از نیروهای زبده و کماندو است که بتوانند در صورت لزوم عملیات نفوذی در خاک کره شمالی انجام دهند.
 تازه ترین اخبار منتشر شده نشان می دهد که کره جنوبی در حال تشکیل یک واحد ویژه از نیروهای زبده و کماندو است که بتوانند در صورت لزوم عملیات نفوذی در خاک کره شمالی انجام دهند.

کره جنوبی درصدد است تا شمار نیروهای این واحد را بتدریج افزایش دهد و آنها را به نوعی آموزش دهد که بتوانند تاسیسات هسته ای و موشکی کره شمالی را هدف قرار دهند.

به نظر می رسد که یکی از اهداف اصلی این نیرو این است که در صورت درگیری دو کشور وارد کره شمالی شده و در کنار حمله به تاسیسات هسته ای و موشکی رهبر کره شمالی را نیز از میان بردارند.

اگرچه کره جنوبی توضیجات زیادی در این باره نداده است اما تارنمایی «گلوبال تایمز» چین می نویسد که بخشی از نیروهای مذکور واحدهای هوایی هستند.

این گزارش ادامه می دهد که کره جنوبی در حال آموزش افرادی در واحد های هوایی است که کماندوها، مسئول نفوذ به خاک کره شمالی هستند.

این واحد می اتوند نیروهایش را در خاک کره شمالی پیاده کرده و آنان نیز درصدد آسیب رساندن به مقام های کره شمالی و حمله به تاسیسات اتمی و موشکی آن کشور باشند.

یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی امروز (جمعه) نوشت که ما به دنبال افزودن به کارکردهای واحد ویژه هستیم زیرا تهدیدهای کره شمالی فزونی گرفته است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی نیز آورده است که برای جابجایی این نیروها احتمالا بالگردهای «ام اچ 74» مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از قابلیت جابجایی 40 نفر برخوردار است.

این ستاد افزوده است: ما باید نیروی ویژه ای داشته باشیم که در خاک کره شمالی عملیات را انجام داده و در کوتاه ترین زمان ممکن به کشور بازگردد.

کره جنوبی برای انجام عملیات ویژه در کره شمالی بشدت به آمریکا وابسته است اما با ایجاد واحد جدید ویژه کماندوها می تواند مستقیما و بدون نیاز به این کشور در کره شمالی عملیات نفوذی صورت دهد.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

روابط دو کشور طی سال جاری میلادی به دلیل انجام دو آزمایش هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک متعدد توسط کره شمالی، به شدت متشنج شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین