|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
هند و روسیه در طول سفر پوتین به گوا جهت حضور در نشست کشور های بریکس 18 توافقنامه امضا خواهند کرد.
 هند و روسیه در طول سفر پوتین به گوا جهت حضور در نشست کشور های بریکس 18 توافقنامه امضا خواهند کرد.

نارندا مودی نخست وزیر هند روز شنبه پذیرای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هفدهمین نشست سالانه هند و روسیه در گوا خواهد بود.

در طول این نشست، همکاری های دفاعی و هسته ای هند و روسیه مورد تمرکز دو طرف خواهد بود.

به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای تایمز او ایندیا (TIMES OF INDIA)، انتظار می رود قرارداد های دفاعی شامل خرید چهار کشتی جنگی رادارگریز روسی ، پنج سیستم دفاع موشکی اس-400 و تولید مشترک 200 فروند بالگرد کاموو-226 تی، در این دیدار میان هند و روسیه امضا شود.

پوتین همچنین راکتور های سوم و چهارم نیروگاه هسته ای کودانکولام را در طول سفر خود به هند افتتاح خواهد کرد.

پیش از سفر پوتین به هند، مقامات دولتی روسیه اعلام کردند که انرژی هسته ای در مرکز توجه سفر پوتین به هند خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه خود با رسانه های هند در مسکو گفت: روسیه همچنان بزرگ ترین کشور تامین کنند سلاح ها، تجهیزات نظامی و همکار هند است. کشور های هند و روسیه به طور فعال در زمینه نظامی با یکدیگر همکاری می کنند.

پوتین در مورد مبارزه کشور های بریکس با تروریسم گفت: کشور های بریکس در مبارزه با تروریسم مصمم هستند. این نشست فرصت مناسبی را برای پنج کشور عضو جهت اتحاد در مقابل مشکلات مهم بین المللی بوجود می آورد. کشور های عضو بریکس متعهد به مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و فساد هستند.

بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است.

وی در مورد همکاری هسته ای با هند گفت: انرژی اتمی نقش مهمی در همکاری های اقتصادی و تجاری میان هند و روسیه ایفا می کند و نیروگاه اتمی کودانکولام یک پروژه بزرگ هسته ای مشترک میان هند و روسیه است. شرکت های روساتوم و انرژی هسته ای هند اقدامات آماده سازی جهت افتتاح راکتور های 3 و 4 نیروگاه کودانکولام را آغاز کرده اند. پیشرفت بر اساس زمان تعیین شده صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: پروژه نیروگاه هسته ای کودانکولام با سرمایه گذاری روسیه به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون دلار در حال تکمیل است. همکاری های فنی در زمینه غنی سازی اورانیوم قدم بعدی در همکاری های هسته ای هند و روسیه خواهد بود.

نیروگاه هسته ای کودانکولام در منطقه تریونولی واقع در ایالت تامیل نادو واقع شده است و قادر به تولید 1000 مگاوات برق است.

افتتاح این نیروگاه پیش از این به دلیل نقص فنی در یکی از راکتور های آن به تعویق افتاده بود

نشست سالانه هند و روسیه در حاشیه نشست کشور های بریکس اتفاق خواهد افتاد.

نشست بریکس در 15 و 16 اکتبر با حضور رهبران 10 کشور از جمله برزیل، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، هند، بنگلادش، نپال، بوتان، سریلانکا و تایلند در گوا برگزار خواهد شد

هند قصد دارد در طول نشست بریکس تروریسم بین المللی و تروریسم فرامرزی را به شدت محکوم کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین