وی ادامه داد: بر اساس این تحریمها تمام افرادی که در ارتباط با تأمین قطعه، مواد اولیه خودروسازی و خدمات پس از فروش با صنعت خودروسازی ایران اعم از خودروهای سبک و سنگین همکاری دارند، از ادامه همکاری منع شدند.
صالحینیا تصریح کرد: بر این اساس، خودروسازان خارجی نباید در تأمین قطعه یا تأمین مواد مختلف برای تولید قطعه و خودرو با شرکتهای ایرانی همکاری داشته باشند که با رفع تحریمها، این محدودیتها باید برداشته شود.
وی با بیان اینکه تاکنون نیز خودروسازان با وجود تحریمها در تأمین قطعه یا مواد اولیه موردنیاز برای تولید قطعه فعال بودهاند، گفت: تاکنون مواد اولیه و قطعات لازم برای تولید قطعات از طریق واردات تأمین شده است.
معاون وزیر صنعت افزود: تحریم صنعت خودرو در حالی وجود داشت که محدودیتهایی در انجام امور بانکی نیز اعمال شده است.
به گفته وی، بحث تحریم صنعت خودرو در شرایطی مطرح بود که تحریمهای کلان مانند محدودیتهای بانکی، عدم نقل و انتقال پول و گشایش السی بر علیه صنعت کشور از جمله خودروسازی اعمال شده است.
صالحی نیا تأکید کرد: رفع تحریمهای صنعت خودرو زمانی به طور کامل اتفاق میافتد که محدودیتهای کلان برای بنگاههای اقتصادی کشور نیز برطرف شود.
وی در مورد تعیین قیمت خودرو نیز گفت: قیمت خودرو بر اساس یک سری پارامترها مشخص میشود که در صورت بهبود این پارامترها، قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.