|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
روسیه روز چهارشنبه در ادامه عملیات پرتاب هاب آزمایشی موشکی، دو موشک دوربرد را از زیردریایی های اتمی شلیک کرد.
 روسیه روز چهارشنبه در ادامه عملیات پرتاب هاب آزمایشی موشکی، دو موشک دوربرد را از زیردریایی های اتمی شلیک کرد.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این شلیک های آزمایشی افزوده است: زیردریایی راهبردی گئورگی پابدنوتس وابسته به ناوگان اقیانوس از دریای اخوتسک در شمال این کشور با موفقیت کامل عملیات پرتاب را انجام داده است.

هدف از این اقدام، تکمیل مجموعه تدابیر لازم برای اطمینان از آمادگی زیردریایی اتمی موشک انداز شلیک کننده اعلام شده که در شرایط شناور بودن انجام شده است.

همچنین زیردریایی اتمی نووموسکوفسک سینوا در دریای بارنتس در شمال روسیه نیز یک فروند موشک دوربرد با توان پیمایش 11500 کیلومتر را با موفقیت پرتاب و به هدف اصابت کرد.

روسیه همچنین روزچهارشنبه نیز یک فروند موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را آزمایش کرد.

بنا به اعلام وزارت دفاع این کشور، موشک قاره پیما از نوع «توپول» یا RS-12M پرتاب شده از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غرب این کشور به هدف تعیین شده در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه (مسافت بیش از هشت هزار کیلومتر) اصابت کرد.

موشک های قاره پیما بخشی از تسلیحات سه گانه هسته ای شامل تسلیحات هوایی، دریایی و زمینی را تشکیل می دهند که مجموعه آن نظام بازدارنده هسته ای روسیه محسوب می شود.

روسیه که با آمریکا در راس اردوگاه غرب اختلاف های شدیدی بر سر مسائلی همچون اوکراین و استقرار سامانه پدافند موشکی واشنگتن در اروپا دارد، به توان بازدارندگی هسته ای خود برای مقابله با تهدیدهای غرب توجه خاص می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین