|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
استان هرمزگان با رشد 24 درصدی آمار اهدای خون در چهار ماهه نخست سال جاری بیشترین افزایش اهدای خون را در کل کشور به خود اختصاص داد.
تدبیر و امیدزارعی، مدیرکل انتقال خون هرمزگان در جمع خبرنگاران دراین خصوص اظهار کرد: خوشبختانه مشارکت مردم شریف هرمزگان و تلاش بی‌وقفه پرسنل خدوم انتقال خون 24 درصد رشد اهدای خون در استان هرمزگان شاهد بودیم که در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: موفقیت‌های پی‌درپی این اداره کل در جذب مناسب اهداکنندگان خون و بالا بردن ذخایر خونی ناشی از درک بالای مردم شریف هرمزگان از موقعیت‌های حساس، پیشینه مثبت انسان دوستی و کمک به همنوع بوده است.

دکتر زارعی تصریح کرد: این بزرگواران در نجات جان همنوع و از خودگذشتگی گام‌های بلندی برداشته‌اند که برای خود یک نهضت و جهاد می‌دانند.

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال 16هزار و 499نفر مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 13هزار و 465 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با مقایسه آمار اهداکنندگان در این مدت با اشاره به اینکه این میزان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 24 درصد رشد داشته، ادامه داد: این رشد قابل توجه باعث شده بتوانیم به همین اندازه بیشتر از سال گذشته پاسخگوی تأمین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی در استان باشیم.

زارعی اظهار کرد: با این آمار بدست آمده 49 درصد نیاز ما برای تأمین خون از استانهای همجوار و سایر استان‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان افزود: بطور متوسط ماهیانه بین 4500 تا 5000 واحد خون به مصرف مراکز درمانی می‌رسد که حدود 2300 واحد آن فقط برای بیماران تالاسمی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه سوانح، تصادفات، بیماران سرطانی، مادران باردار، اعمال جراحی و بیماران خاص از مصرف‌کنندگان عمده خون و فرآورده‌های آن هستند، تاکید کرد: از طرفی زمان نگهداری خون از عواملی است که می‌تواند در تأمین خون و فرآورده‌های آن محدودیت ایجاد کند و این امر موجب می‌شود نیاز به جذب اهداکننده و خصوصاً اهداکننده مستمر بیشتر شود.

زارعی در پایان نیز با اشاره به اینکه مدت استاندارد برای نگهداری خون از زمان اهدای آن تا مصرف تعریف شده 35 روز است، خاطرنشان کرد: تأمین خون سالم برای مصرف کنندگان فوق از وظایف ذاتی این اداره کل است که تدوین و اجرایی کرد برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای به موقع رسیدن این ماده حیات بخش به نیازمندان آن در اولویت کاری همه همکاران در انتقال خون است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین