|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
نمایندگی دائم عربستان در سازمان ملل با تسلیم نامه‌ای به شورای امنیت، از «حمله‌ای که گفته شده در صنعاء» رخ داده «عمیقا» ابراز تأسف کرد اما مسئولیت حادثه را بر عهده نگرفت.
 نمایندگی دائم عربستان در سازمان ملل به ریاست «عبدالله المعلمی» دوشنبه‌شب در نامه‌ای به شورای امنیت، از حمله به سالن محل برگزاری مراسم ترحیم یکی از مقامات یمن، ابراز تأسف کرد اما از ابراز موضع تا قبل از انتشار نتیجه تحقیقات خودداری کرد.

طبق گزارش روزنامه «عکاظ» عربستان، نمایندگی این کشور در بیانیه‌ای در این خصوص خبر داد که «هیئت نمایندگی دائم عربستان، دوشنبه 9 اکتبر 2016، نامه‌ای به شورای امنیت تسلیم کرد که در آن از حمله‌ای که گفته شده به تالار بزرگ در صنعاء [محل برگزاری مراسم ترحیم پدر وزیر دفاع یمن] انجام شده، عمیقا ابراز تأسف کرده است».

عربستان در این نامه مسئولیت حادثه را بر عهده نگرفته و صرفا تأکید کرده که «به قانون حقوق بشر و قانون بین‌المللی در حوزه حقوق بشر احترام می‌گذارد و به آن کاملا پایبند است و همه تدابیر لازم برای حمایت از شهروندان و سران مدنی در یمن را اتخاذ خواهد کرد و همچنین تدابیر اصلاح‌کننده و مناسب با بحران را در دستور کار قرار می‌دهد تا مسئولیت‌پذیری حتما صورت بگیرد، از جمله اعلام نتیجه تحقیقات جاری در خصوص این حادثه در آینده نزدیک».

در این نامه از طرف ائتلاف سعودی علیه یمن، به خانواده قربانیان و مجروحان «حادثه تراژیک» تسلیت گفته و ابراز همدردی شده است.

شنبه 8 اکتبر، جنگنده‌های سعودی سالن بزرگی در صنعاء را هدف قرار دادند که مملوء از جمعیت بود؛ جمعیتی که به مناسبت مجلس ترحیم پدر وزیر دفاع یمن در آنجا گرد آمده بودند.

در این حادثه خونین، حدود 200 نفر کشته و بیش از 700 نفر مجروح شدند. عربستان ابتدا هرگونه مسئولیت در این مسئله را انکار کرد اما تحت فشار عمومی و سیاسی سرانجام از آغاز تحقیقات خبر داد و اعلام کرد که نتیجه آن را اعلام می‌کند.

همزمان امروز وبگاه خبری شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که عربستان به طور محرمانه اذعان کرده است که یکی از هواپیماهای این کشور، به محل برگزاری این مراسم ترحیم حمله کرده است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین