|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
وزیر ورزش و جوانان گفت: در دولت قبل سه هزارو 500 پروژه ورزشی فراتر از ظرفیت های کشور تعهد شده بود و این در حالی است که هیچ منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشد.
ˈمحمود گودرزیˈ روز پنجشنبه در نشست با هیات های ورزشی شهرستان ملایر افزود: برای اجرای این تعداد پروژه ورزشی در سطح کشور، 60 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالیکه تخصیص سالانه وزارت ورزش و جوانان تنها شش هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: طبق رایزنی های صورت گرفته، سازمان ها و وزارتخانه ها باید یک درصد از کل سر جمع اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند که جمع آن حدود 20 هزار میلیارد ریال می شود و می توان بخشی از آن را برای اتمام این پروژه ها در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی، مدیران علاوه بر این اعتبارات، می توانند از اعتبارات برون سازمانی نیز برای اتمام پروژه های عمرانی ورزشی استفاده کنند.

گودرزی ابراز امیدواری کرد: طرح های عمرانی ورزشی در کشور را با نگاه مثبت تر ادامه خواهیم داد و با توجه به توافق ژنو و گام گذاشتن در یک مرحله جدید، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

وی جایگزین کردن اخلاق محوری در ورزش را به جای بداخلاقی یکی از رئوس برنامه های مهم وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: با هماهنگی های لازم با مسوولان عالی رتبه نظام، به طور حتم، سدهای محکم موجود در مقابل ورزش و کارشکنی ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: چنانچه حرکت ما قانون مدار باشد، موانع و راهکارهای موثری را می توان برای پیشگیری از فساد و بداخلاقی ها در ورزش تعریف کرد.

گودرزی همچنین تصریح کرد: مشکل عمده ما حضور سیاسیون در رأس ورزش کشور بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مشکل رفع شد.

وی در خصوص حرفه ای گری در ورزش نیز بیان داشت: امروز برد به هر قیمتی به عنوان یکی از معضلات ورزش کشور است و مسائلی چون دوپینگ، تقلب، پرخاشگری و بداخلاقی را به دنبال دارد که در این میان، برخی رسانه ها نیز به نشر این بداخلاقی ها دامن می زنند.

گودرزی همچنین بر لزوم عمومی کردن ورزش، توسعه ورزش های همگانی و توجه خانواده ها به ورزش بانوان در محیط های پوشیده و امن تاکید کرد و گفت: در بعد قهرمانی به طور حتم کمک های ویژه ای خواهد شد.

وی در عین حال شهرستان ملایر را شهری در حال توسعه و پیشرفت دانست و افزود: ورزش این شهرستان نیز مانند سایر بخش ها توسعه یابد و اگر قرار است جایی در کشور به عنوان پایلوت اخلاق مداری باشد، امیدواریم ملایر به عنوان نخستین پایگاه در کشور الگو و نمونه باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امروز تلاش بیش از حرف و شعار مورد نیاز ورزش کشور است که حاصل آن به طور حتم، نسل بهتر و آینده بهتر است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین