|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
در این دیدار همچنین دو طرف درباره بحران سوریه نیز مذاکره کردند. اردوغان گفته است که در مذاکره با پوتین موضوع مداخله نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه نیز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.
 ترکیه و روسیه روز گذشته پیش قرارداد ساخت یک خط لوله انتقال گاز زیر دریایی را امضا کرده و متعهد شدند که درباره نقاط مشترک در بحران سوریه فعالیت بیشتری داشته باشند. این موارد نشانه‌های آشکاری از عادی سازی روابط میان آنکارا و مسکو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید ، ساعاتی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در ویلایی متعلق به دوران امپراتوری عثمانی واقع در شهر استانبول از ولادمیر پوتین، همتای روس خود میزبانی کرد.

در این دیدار دو طرف مذاکراتی درباره توافقات انرژی، تجارت، توریسم، امور دفاعی و همچنین بحران سوریه که در آن دو طرف از طرف‌های متضاد حمایت می‌کنند، انجام دادند.

اردوغان در کنفرانس مشترک با پوتین درباره این دیدار گفت: «امروز را به صورت کامل با رئیس‌جمهوری پوتین پشت سر گذاشتم. ما درباره روابط روسیه و ترکیه مذاکره کردیم. من به عادی‌سازی روبط آن هم با سرعتی بالا مطمئن هستم.»

به نقل از رویترز،همچنین در این دیدار، یک توافق گازی میان دو طرف امضا شد. این توافق، موقعیت روسیه در بازار انرژی اروپا را تثبیت و این کشور را برای انتقال گاز صادراتی خود به اروپا از اوکراین بی‌نیاز می‌کند. به این ترتیب روسیه می‌تواند در قالب پروژه ترک استریم، با راحتی بیشتر گاز خود را صادر کند.

طراحی پروژه ترک استریم پس از آن انجام شد که پروژه سوت استریم از طریق بلغارستان به دلیل مخالفت اتحادیه اروپا از کار ایستاد.

همچنین اردوغان گفته است که دو طرف به توافق رسیده‌اند که در ساخت یک نیروگاه اتمی از سوی روسیه در ترکیه سرعت بخشیده شود.

در این دیدار همچنین دو طرف درباره بحران سوریه نیز مذاکره کردند. اردوغان گفته است که در مذاکره با پوتین موضوع مداخله نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه نیز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.

پوتین نیز گفت که دو طرف بر سر تشدید تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به حلب موافقت دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین