|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کامیون ها در مرز گوربولاغ نقطه مقابل مرز بازرگان ایران 30 کیلومتر برای ورود به ایران صف کشیده اند و در این اوضاع یک راننده ایرانی نیز براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
کامیون ها در مرز گوربولاغ نقطه مقابل مرز بازرگان ایران 30 کیلومتر برای ورود به ایران صف کشیده اند و در این اوضاع یک راننده ایرانی نیز براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

این راننده ایرانی به همراهی گروهی از رانندگان برای اعتراض به تخلف برخی از کامیونها در عبور خارج از صف به محوطه گمرک، در حال حرکت صف 25 کیلومتری کامیون‌ها در مرز ترکیهبه سوی پایانه مرزی گوربولاغ ترکیه بود، که دچار سانحه شد.

این راننده ایرانی گویا از سوی اتومبیلی که شماری از کامیون ها را برای عبور خارج از صف اسکورت می کرد، زیر گرفته شده است.

حسین قاسمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه یک راننده ایرانی در همین کشمکش براثر زیر گرفتن خودرویی که کامیون های به اصطلاح خارج از صف را اسکورت می کرد، به شدت زخمی شده و به حالت کما رفته است.

قاسمی که برای عیادت از این راننده به بیمارستان دوغوبایزید رفته است، به خبرنگار ایرنا گفت: با پزشکان معالج و مسئولین بیمارستان صحبت کرده و گفته اند مصدوم جمجمه اش از چند نقطه شکسته ولی خوشبختانه خونریزی مغزی نداشته است.

وی افزود: پزشکان تلاش دارند بعداز تثبیت وضعیت این راننده ایرانی، نسبت به انتقال وی به ایران یا بیمارستان مجهزتری در ارزروم اقدام کنند.

قاسمی در مورد شرایط پیش آمده در گمرک گفت: با انباشته شدن دوباره کامیون ها در طرف ترکیه، گمرک بازرگان شمار پذیرش کامیون را روزانه به 500 دستگاه رسانده و در همین ارتباط طرف ترکیه نیز مجبور به پذیرش همین مقدار کامیون شده است.

او ابراز امیدواری کرد چنانچه دو گمرک همکاری فشرده خود را به همین صورت ادامه دهند، در هفته جاری شاهد کاهش جدی صف تریلرها در مرز باشیم.

نام این راننده ح. ر و کامیون نیز متعلق به شرکت ت.ت است.

گروهی فرصت طلب و با همدستی برخی از عناصر محلی که نمی خواهند نوبت خودرا منتظر شوند، به هر طریقی راهی را برای عبور خارج از صف پیدا می کنند که این با اعتراض رانندگانی روبرو می شود که ساعت ها بلکه روزها در انتظار ورود به محوطه گمرکی به سر می برند.

به گزارش ایرنا، بعداز یک دوره تقریبا آرام و بدون صف در مرز گوربولاغ، دوباره منظر همیشگی در این مرز فاقد هرگونه امکانات رفاهی و اجتماعی برای رانندگان، تکرار شده است. به دنبال عید قربان٬ با بروز تحرک دوباره در رفت و آمدهای دوجانبه و عبورهای ترانزیت، صف 30 – 25 کیلومتری تریلر ها دوباره در پشت دروازه مرزی ایران در خاک ترکیه ایجاد شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین