|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
اخیرا اخباری در فضای مجازی علیه برادران دلاویز منتشر شده که استناد آنها به خبری است که دو سال پیش در یک سایت خبری منتشر اما بلافاصله تکذیب شد.
اخیرا اخباری در فضای مجازی علیه برادران دلاویز منتشر شده که استناد آنها به خبری است که دو سال پیش در یک سایت خبری منتشر اما بلافاصله تکذیب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، خبر مذکور مرداد ماه سال 93 در پایگاه خبری "انتخاب" منتشر شد و استناد آن به گزارش های دریافتی از مخاطبان و کارمندان شرکت نفت پاسارگاد بود، اما پس از آنکه نادرستی این گزارش ها برای سایت منتشرکننده قطعی شد، در اقدامی مطابق با اصول حرفه ای خبرنگاری، خبر مذکور از خروجی همان سایت حذف و از همکاران رسانه ای خواسته شد تا در تحلیل های خود به آن استناد نکنند.

با این وجود، دو سال و اندی پس از این ماجرا، برخی فعالان فضای مجازی، با خبرسازی علیه محسن، ساسان و احسان دلاویز، به همان خبر حذف شده دو سال پیش، استناد کرده اند و این در حالی است که منبع اصلی خبر، خود کذب بودن آن را یادآور شده است.

در این میان البته، برخی شخصیت ها و منتشرکنندگان اخباری از این دست، ضمن اذعان به نادرستی خبر، اشتباه خود را اصلاح کرده اند که قابل تقدیر است؛ از جمله این افراد، احمدی خورشیدی، پدر داماد محمود احمدى نژاد است كه در كانال تلگرامی شخصى اش اين اخبار را منعكس كرده بود، اما بلافاصله از برادران دلاويز عذرخواهى كرده و حلاليت طلبيده است. او نوشته است: "بدینوسیله از اشتباهی که در این خبرراجع به آقای احسان دلاويز انجام شده پوزش می طلبم خانواده دلاویز از یک پدر  فرهنگی و زحمت کش  سر بلند کرده اند که از اینگونه خبرها مبری می باشند."

با این وجود، معلوم نیست چرا برخی فعالان رسانه ای و کاربران فضای مجازی همچنان مشغول دامن زدن به این موضوع هستند. تکذیب این موضوع توسط منبع اصلی خبر، آن هم یک روز بعد از انتشار آن، و سپس تکذیب و عذرخواهی برخی شخصیت های شناخته شده سیاسی، عملا مجالی برای ادامه ماجرا باقی نگذاشته است. در این شرایط، دامن زدن به این موضوع، شائبه هایی را در مورد انگیزه این افراد به وجود می آورد که نیت اصلی آنها را زیر سوال می برد.

گفتنی است محسن دلاويز هم اكنون معاون صندوق نفت، ساسان دلاويز مديركل شوراى نگهبان مجمع تشخيص مصلحت نظام و احسان دلاويز، تهيه كننده سينما و مديرمسوول ماهنامه ديار است.

اصول حرفه ای خبرنگاری اقتضا می کند خبری که توسط منبع اصلی آن تکذیب شده، مورد استناد هیچ یک از اصحاب رسانه قرار نگیرد چراکه در غیر این صورت، اخلاق رسانه ای قربانی بازی های سیاسی خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین