|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
دندان‌هایی که در این دشت بزرگ شناسایی شده‌اند متعلق به اوایل عصر برنز یعنی چیزی درحدود ۲۵۵ تا ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد است.
تازه‌ترین کشفیات دیرینه شناسان حکایت از آن دارد که در هزاران سال پیش گردشگری در بین مردم رایج بوده است.

 به نقل از لایو ساینس، دانشمندان موفق به کشف بقایای دندان‌هایی با قدمت چند هزار ساله در دشت سالزبوری انگلیس شده‌اند که مهم‌ترین ویژگی ساختاری آن بنای تاریخی و معماگونه «استون هنج» است. بررسی‌های صورت گرفته روی این دندان‌ها نشان می‌دهد که به افرادی غیربومی تعلق دارد که در واقع به عنوان مسافر یا گردشگر راهی این منطقه از جهان و پس از مرگ در همانجا دفن شده‌اند.

این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که برخی انسان‌ها که در گذشته‌های طولانی زندگی می‌کرده‌اند افرادی همواره مسافر بوده‌اند که در سراسر بریتانیا و قاره اروپا جابه‌جا و پس از مرگ در همان نقطه دفن می‌شده‌اند.

دندان‌هایی که در این دشت بزرگ شناسایی شده‌اند متعلق به اوایل عصر برنز یعنی چیزی درحدود ۲۵۵ تا ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد است.



دانشمندان برای تشخیص این دندان‌ها و کسب اطلاعات کافی درباره آنها از فرآیندی موسوم به «آنالیز ایزوتوپ اکسیژن» استفاده کرده‌اند. آنها با مقایسه اطلاعات مربوط به سایر دندان‌های شناسایی‌شده در این منطقه متوجه شده‌اند که به افرادی به جز بومیان دست سالزبوری تعلق دارد و از این رو می‌توان آنها را گردشگر توصیف کرد.

این مطالعه توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه‌هایی از بریتانیا و چند کشور دیگر اروپایی انجام شده تا نقل مکان انسان‌های باستانی را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین