کد خبر: ۱۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به گفته اعضای شورای ولایتی فراه، در حال حاضر چهار روستا در اطراف این شهر به تصرف طالبان درآمده است و افراد این گروه خود را به سه کیلومتری شهر فراه رسانده اند.
منابع محلی از خطر سقوط شهر «فراه» در افغانستان بدست گروه طالبان اظهار نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو «سلام وطندار»، شورای ولایتی و شماری از اهالی فراه با ابراز نگرانی از احتمال سقوط شهر فراه به دست طالبان گفتند: با گذشت یک هفته از نبردهای شدید، نه تنها جنگ پایان نیافته است بلکه طالبان به دروازه‌های شهر نزدیک شده اند.

به گفته اعضای شورای ولایتی فراه، در حال حاضر چهار روستا در اطراف این شهر به تصرف طالبان درآمده است و افراد این گروه خود را به سه کیلومتری شهر فراه رسانده اند.

«فرید احمد بختور» رئیس شورای ولایتی فراه گفت: طالبان به مرکز شهر رسیده اند و احتمال سقوط این ولایت به دست این گروه وجود دارد.

«خیر محمد نورزی» عضو شورای ولایتی فراه نیز گفت: نیروهای امنیتی نتوانسته اند طالبان را از مناطق نزدیک به شهر بیرون کنند و جنگ شدیداً ادامه دارد.

شماری از شهروندان شهر فراه نیز از احتمال سقوط این شهر به دست طالبان نگران هستند و از مسئولان دولتی می‌خواهند که اجازه ندهند این ولایت با سرنوشت شهر «قندوز» روبرور شود.

اما «توریالی عبدیانی» فرمانده پلیس فراه گفت: وضعیت جنگی در شهر به سود نیروهای امنیتی است و عملیات نظامی در روستاهای شهر فراه و «پشت ‌رود» ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: در جریان عملیات‌های پاکسازی در یک شبانه‌روز گذشته، ۴۰ عضو طالبان کشته و ۲۰ تن دیگر نیز زخمیشده اند.

به گفته وی، طالبان از برخی شهرهای ولایت‌های هلمند، هرات و نیمروز به روستاهای شهر فراه آمده اند و تلاش دارند این شهر را تصرف کنند. با این حال، فرمانده پلیس فراه اطمینان داد که نیروهای کافی براری رویارویی با گروه طالبان وجود دارد.

این در حالی است که هزاران نفر از اهالی شهر فراه آواره شده و با مشکل کمبود آذوقه و سرپناه مواجه هستند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین