|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
وی ادامه داد: در اجرای این تغییر نگرش سه هدف حضور در تصمیم سازی برای مردم و مسئولین، پایش هواشناسی، پردازش و پیش‌بینی و ارائه پیش‌آگاهی را دنبال کردیم.
  رئیس سازمان هواشناسی کشور ، گفت:با توجه به اینکه اخلاق‌ مداری در سازمان رعایت می‌شود در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات سازمان باوجود ۲۵۰۰ نیرو، کمترین پرونده شکایات راداریم.

 داوود پرهیزکار در آئین تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی استان مازندران که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اخلاق‌ مداری در سازمان رعایت می‌شود در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات سازمان باوجود ۲۵۰۰ نیرو، کمترین پرونده شکایات راداریم.

وی افزود: سازمان هواشنتاسی کشور با دارا بودن بیش از سال ۶۰ قدمت ، اگر امروز سازمان هواشناسی به این جایگاه رسید ماحصل زحمات عزیزانی است که با سختی کارکردند و امروز هواشناسی را به این جایگاه رساندند و می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور، گفت: در دولت تدبیر و امید و طی سه سال تغییر نگرشی در سازمان ایجاد شد و این در حالی بود که به لحاظ اعتباری وضعمان بهتر نشد و نگرش جدید بر پایه آن بود تا اطلاعات کاربردی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: در اجرای این تغییر نگرش سه هدف حضور در تصمیم سازی برای مردم و مسئولین، پایش هواشناسی، پردازش و پیش‌بینی و ارائه پیش‌آگاهی را دنبال کردیم.

پرهیزگارعنوان کرد: در راستای تصمیم سازی اقدامات مؤثری انجام شد و سازمان هواشناسی که درگذشته در مرکز توجهات نبود، امروز با عضویت در شورای عالی، شورای عالی بحران، شورای عالی آب، آلودگی هوا در شهرسازی و شهر پیمایی، موردتوجه همه بخش‌ها قرارگرفته است و در بخش تصمیم سازی مسئولین خوب عمل کرده است.
 
وی با بیان اینکه در بخش مردمی هم، بیشترین مراجعه‌کننده را به سایت هواشناسی داشتیم و البته در روزهای در زمستان این اتفاق  بیشتر رخ می‌دهد، ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۲۵۰ هزار نفر در یک روز در سال ۹۳ حدود ۳۳۰ هزار نفر در همان روز مشابه و در ۹۴ بیش از ۴۵۰ هزار نفر از سایت ما بازدید کردند و اطلاعات گرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: در طی دو سال، بازدید مردم از سایت هواشناسی بیش از دو برابر سال ۹۲ بوده که  نشان می‌دهد مردم به اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی اعتماد دارند و همه این‌ها نتایج تغییر نگرش سازمان طی سه سال اخیر بوده است.

 پرهیزکار با ابراز اینکه امروز کشاورز، صیاد و باغدار وتمامی احاد مردم بر پایه اطلاعات هواشناسی اقدام به فعالیت می‌کنند، گفت: امروز سازمان هواشناسی در حوزه جریان شناختی اقیانوسی دریاها هم ورود پیداکرده است و مردم در جاده هم از اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی استفاده می‌کنند.

در این مراسم از خدمات چندساله نوربخش داداشی در سمت مدیرکلی سازمان هواشناسی استان تکریم و تجلیل به عمل آمد و محمدرضا رضوی به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان یادشده معارفه شد.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین