|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
گفتنی است امروز یوم العباس است روزی که زنجان رنگ و بوی ابوالفضلی دارد این شهر دهه هاست شاهد دلداگیهای عاشقان سقای دشت کربلا ست .
 در«یوم العباس» فریاد آقام مدافعِ حرمدی، دریایِ احسان، صاحبِ کرمدی در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان طنین انداز شد.

دسته حسینیه که بعد از نماز ظهر و عصر در داخل مسجد آغاز شده بود آرام ارام به طرف امام زاده ابراهیم در حال حرکت است و این در حالیست که خیل عاشقان حسینی از نقاط مختلف در حال پیوستن به این حماسه حسینی هستتند.

گفتنی است امروز یوم العباس است روزی که زنجان رنگ و بوی ابوالفضلی دارد این شهر دهه هاست شاهد دلداگیهای عاشقان سقای دشت کربلا ست .

 ابوالفضل نامیست که در دل و جان ما عجین شده و انسانهای آزاده زیادی را شیفته و دلباخته خود کرده است امروز شهر زنجان به یاد رشادت‌ها و دلاورمردی‌هایش نام زیبایش را فریاد می زند.
حسینیه اعظم زنجان در این روز میزبان مردم از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور است که می خواهند با حضور گسترده در عزاداری این حسینیه عشق و ارادت خود را به حضرت ابوالفضل عباس(ع) نشان ‌دهند.

این عزاداری بزرگترین دسته عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین در ایران می باشد  .

.عاشقان اباعبدالله مسیر فردوسی ، سبزه میدان ، میدان انقلاب را در این دسته همراهی می کنند و در پایان دعای فرج امام زمان عج را در مقابل بقعه امام زاده سید ابراهیم ع زمزمه می کنند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین