کد خبر: ۱۲۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
«رینس پریبوس» رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه، در بیانیه کوتاهی که کمی پس از انتشار این فیلم منتشر شد، گفت: هرگز نباید هیچ زنی را با این عبارت‌ها توصیف کرد یا با این شیوه درباره آنها حرف زد.
انتشار فیلمی که نامزد جمهوریخواهان آمریکا را در حال بدگویی کردن از زنان و مبتذل جلوه دادن آنها نشان می دهد، حزب جمهوریخواه آمریکا را تنها یک ماه مانده به رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ شوکه کرد.

 به نقل از رویترز، گزافه گویی های «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و نگاه تحقیر آمیز وی به زنان بار دیگر وی را به دردسر انداخت.

اما ترامپ که همین چند هفته پیش با چاق خطاب کردن «آلیسیا ماچادو» ملکه زیبایی اسبق آمریکا یکی از توهین آمیز ترین پروژه های جنجال برانگیز خود را به پایان رساند، این بار به طور ناخواسته تاوان حرفی را پس می دهد که سال ها پیش (۲۰۰۵) در گفتگوی خودمانی با یکی از دوستانش مطرح کرده حال آنکه ویدئوی تازه منتشر شده آن آتش بازی عظیمی را در ستاد جمهوریخواهان به راه انداخته است.

در این فیلم صدای ترامپ شنیده می شود که به «بیلی بوش» مجری سابق یکی از برنامه های شبکه «ان بی سی» از تلاشش برای برقراری رابطه با یک زن متاهل و اغفال چندین نفر دیگر سخن گفته و در ادامه تاکید می کند: وقتی ستاره باشی، زن ها به تو اجازه هر کاری را می دهند.

انتشار این فیلم که در آن صدای ترامپ از داخل یک اتوبوس شنیده می شود و در انتها خود وی هم از آن پیاده می شود، آن هم فقط یک ماه مانده به انتخابات سرنوشت ساز ۸ نوامبر، حسابی جمهوریخواهان را غافلگیر کرد.

«پل رایان» سخنگوی جمهوریخواهان مجلس نمانیدگان آمریکا در اولین واکنش به انتشار این ویدئوی افشاگر، اعلام کرد که از اظهارات ترامپ به ستوه آمده و از شرکت در برنامه انتخاباتی که قراربود امروز شنبه در ایالت «ویسکانسین» به نفع ترامپ برگزار شود، منصرف شده است.

  «میچ مک‌ کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا هم اظهارات ترامپ را به ‌شدت محکوم کرد و آن را زننده خواند. به گفته وی، ترامپ باید در این باره کاملا عذرخواهی کند.

«رینس پریبوس» رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه، در بیانیه کوتاهی که کمی پس از انتشار این فیلم منتشر شد، گفت: هرگز نباید هیچ زنی را با این عبارت‌ها توصیف کرد یا با این شیوه درباره آنها حرف زد.

اما خود ترامپ در اولین واکنش به انتشار اظهارات رکیکش، آن را شوخی توصیف کرد که در سال های دور اتفاق افتاده است. وی در این باره گفت: اشتباه بود. عذرخواهی می کنم. متعهد می شوم که مرد بهتری باشم... اما باور کنید «بیل کلینتون» یک بار در زمین گلف خیلی بدتر از اینها را به من گفت. (!)

از همه اینها که بگذریم، بسیاری از کارشناسان، افشاگری اخیر را آن هم در حالی که روز یکشنبه دومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اتفاق خواهد افتاد، ضربه مهلکی به بدنه ستاد انتخاباتی ترامپ به شمار می آورند و حتی برخی تا حد انتشار این شایعه پیش رفته اند که شاید جمهوریخواهان به دنبال جایگزینی برای ترامپ در انتخابات پیش رو باشند.

در هر صورت، رسوایی اخیر به همراه گزارشی که چندی پیش روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر کرد و در آن ترامپ را به ۱۸ سال فرار مالیاتی متهم کرد، از حالا فشار و جو سنگینی را که در مناظره روز یکشنبه بر نامزد جمهوریخواه حاکم خواهد بود، به خوبی نشان می دهد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین