|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
این بازیگر ادامه داد: «از بازیگرانی مثل من که گذشت، اما با 4 هزار فارغ‌التحصیل این رشته چه‌کار می‌خواهند بکنند. من 8 سال بازیگری تدریس کرده ام و دیده‌ام که کشور ما سرشار از استعداد است و این باندبازی‌ها ظلم مسلم به این استعدادهاست.»
بهار ارجمند یکی از دلایل افت کیفی آثار تلویزیونی را انتخاب بازیگران بر اساس روابط دانست و گفت: «دغدغه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان میزان استعداد و تجربه بازیگر نیست و متاسفانه روابط جایگزین ضابطه و سطح توانایی در سینما و تلویزیون شده است.»

بهار ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در مورد سریال‌های تلویزیونی ضمن بیان اینکه در تلویزیون اصلا کارهای خوبی انجام نمی‌شود و پیشنهادها اصلا خوب نیست، گفت: «در سریالی ایفای نقش کرده‌ام که به زودی پخش خواهد شد. البته در صحبت‌های اولیه که داشتیم قرار بر این بود که در چند اپیزود حضور داشته باشم؛ در بعضی از قسمت‌ها کمتر و در چند قسمت نیز حضور پررنگ‌تری داشته باشم اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و این موضوع باعث دلخوری من شده است.»

وی ادامه داد: «در 2 اپیزود از این سریال نقش دارم که محوری نیستند، قرار بر این بود که در قسمت‌های بعدی نقش‌های بهتر و کامل‌تری را ایفا کنم که متاسفانه بنا به دلایلی پروژه متوقف شد و برای بازیگرانی مثل من که نقش های خوب به آنها نرسید دلخوری پیش آمد. ما منتظر بودیم که اتفاق خوبی در این سریال بیفتد و بتوانم تا حدودی با یک سریال خوب در تلویزیون حضور داشته باشم که با تعطیلی پروژه این اتفاق رخ نداد.»

ارجمند افزود: «در مورد مشکلاتی که در صداوسیما و کاهش مخاطبان تلویزیون پیش آمده باید ساعت‌ها به صحبت نشست و کارشناسان و خبرگان هنر باید در مورد این مسئله‌ نظر و راه چاره ارائه دهند. در تلویزیون فیلمنامه‌های خوبی نداریم و این ضعف باعث دوری مخاطبان از تلویزیون و سریال‌های تلویزیونی شده است. در نتیجه به دلیل کیفیت پایین سریال‌ها و برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی مردم جدب کانال‌های ماهواره‌ای می‌شوند.»

وی همچنین بیان کرد: «در تلویزیون نقش‌ها حول محور یک سری افراد می‌چرخد که کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های تلویزیونی فقط با آن دسته از بازیگران کار می‌کنند. باید قبول کنیم که باندبازی و مافیا در دادن نقش به بازیگران وجود دارد و سفارش بعضی افراد که هیچ ربطی به سینما و تلویزیون ندارند می‌تواند باعث نقش گرفتن بازیگران در سریال‌ها و فیلم‌ها شود.»



این بازیگر ادامه داد: «از بازیگرانی مثل من که گذشت، اما با 4 هزار فارغ‌التحصیل این رشته چه‌کار می‌خواهند بکنند. من 8 سال بازیگری تدریس کرده ام و دیده‌ام که کشور ما سرشار از استعداد است و این باندبازی‌ها ظلم مسلم به این استعدادهاست.»

وی افزود: «من از 5 سالگی در تئاتر حضور داشتم و جوایز بسیاری نیز دریافت کرده‌ام اما این تجارب معیار انتخاب بازیگر در سینما و تلویزیون نیست و معیارهای انتخاب فرق می‌کند. دغدغه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان میزان استعداد و تجربه بازیگر نیست و متاسفانه روابط جایگزین ضابطه و سطح توانایی در سینما و تلویزیون شده است.»

ارجمند در پایان اظهار کرد: «من همچنان خانه اصلی و پایگاه خود را تئاتر می‌دانم. تا زمانی که صحنه تئاتر و اجرای آن باشد من هم نفس می‌کشم و زنده هستم.»
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین