|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
در حوزه آرایشی و بهداشتی میزان قاچاق بالاست و بیشتر از ۵۰ درصد قاچاق وجود دارد
 معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: قاچاق در حوزه سلامت نسبت به سایر کالاها خطرناک تر است و باید بسیار حساس باشیم.

 دکتر رسول دیناروند، اظهار داشت: قانون مبارزه با قاچاق بسیار جامع و راهگشاست ولی بسیاری از آئین نامه های اجریی این قانون تا سال جاری مصوب نشده بود ولی تقریبا در سالجاری همه آئین نامه های این قانون نهایی و ابلاغ شده و راه و رسم جدید مبارزه با قاچاق بر اساس قانون جدید نهایی و اجرایی شده است.

وی گفت: عمدتا دیده شده که کالاهای قاچاق اصل نبوده و عمدتا تقلبی هستند.

دیناروند خاطر نشان کرد: زیان کالای سلامت فقط اقتصادی نیست و سلامت مردم در خطر است به همین جهت برخورد با قاچاق کالاهای سلامت تشدید یافته است یعنی شبیه کالاهای امنیتی رسیدگی می شود و جریمه آن نیز ده برابر است و حبس و زندان دارد و دادگاه نیز می تواند به صورت سختگیرانه برخورد کند و کسانی که وارد قاچاق در حوزه سلامت می شوند مطمئنا اگر برخورد جدی با آنها شود کالاهای قاچاق بسیار کمتر خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: باید اختلاف برخوردی بین قاچاق کالاهای سلامت با دیگر کالاها قائل شویم؛ قاچاق در حوزه سلامت مثلا در حوزه دارو، سودجویی است چون داروی اصلی آن در کشور وجود دارد و قاچاق در این حوزه بخاطر سودجویی اتفاق می افتند  و داروی تقلبی را به مردم بخاطر سودجویی عرضه می کنند.

دیناروند خاطر نشان کرد: در حوزه آرایشی و بهداشتی میزان قاچاق بالاست و بیشتر از ۵۰ درصد قاچاق وجود دارد ولی در دارو کمتر و زیر ۵ درصد است و میانگین کلی در کالاهای سلامت حدود ۱۵ درصد بازار در اختیار شبکه قاچاق است که امیدواریم با قانون جدید و سختگیری که قضات خواهند داشت و تلاش نیروی انتظامی و همکاری دستگاه ها، زمینه برخورد با کالاهای قاچاق در کوتاه ترین زمان ممکن عملی شود.

به گزارش ایفدونا،وی گفت: در برخی کشورها عرضه کالای قاچاق اصلا امکان ندارد و به همین راحتی نیست ولی در کشور ما متأسفانه کالای قاچاق در همه فروشگاه ها وجود دارد ولی باید سختگیری ها به صورت جدی شروع شود و مطمئن هستم مردم همکاری خوبی خواهند داشت.

دیناروند تاکید کرد: ما کالاها و محصولات قاچاق در بازار سلامت را اصلا تحمل نمی کنیم و برخورد جدی با متخلف صورت می گیرد به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم برای تهیه لوازم مصرفی خود از داروخانه اطمینان کامل داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین