|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
در این گزارش از بریتانیا و کشورهای توسعه‌یافته انتقاد شده که در زمینه اسکان و پذیرش پناهجویان همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند.
 عفو بین‌الملل به تازگی با انتشار گزارشی اشاره کرده که ده کشور، بیش از نیمی از پناهجویان جهان را در خود جای داده و از آنان میزبانی می‌کنند. ایران در میان این ده کشور قرار دارد.

در این گزارش از بریتانیا و کشورهای توسعه‌یافته انتقاد شده که در زمینه اسکان و پذیرش پناهجویان همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند.

این گروه حقوق بشری از ثروتمندترین کشورهای جهان به دلیل فقدان مسئولیت‌پذیری و رهبری در زمینه کمک به کاهش پیامدهای بحران پناهندگان به شدت انتقاد کرده است.

ایران در میان کشورهای برتر جهان از نظر میزبانی از پناهجویان/انتقاد از کشورهای ثروتمند

این روزنامه بریتانیایی می‌نویسد: «ده کشور جهان که تنها ۲.۵ درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند، میزبان ۵۶ درصد از کل ۲۱ میلیون پناهجوی جهان هستند. این آمار و ارقامی است که در گزارش عفو بین‌الملل در روز سه‌شنبه منتشر شده است. در این گزارش اشاره شده است که عدم مسئولیت‌پذیری برتیانیا بر شدت بحران فاجعه بار پناهندگان افزوده است».

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه اشاره کرده است که بریتانیا در حدود ۸ هزار آواره سوری را از زمان آغاز جنگ داخلی در آن کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی پذیرفته است. این در حالیست که اردن با جمعیتی ۱۰ برابر کوچک‌تر از بریتانیا و تنها با دارا بودن ۱.۲ درصد تولید ناخالص ملی داخلی، بیش از ۶۵۵ هزار آواره سوری را پناه و اسکان داده است. اردن در مجموع ۲.۷ میلیون پناهجو را اسکان داده است و پس از آن ترکیه با ۲.۵ میلیون، پاکستان‌با ۱.۶ میلیون و لبنان با ۱.۵ میلیون پناهجوی اسکان داده شده در رتبه‌های بعدی، در زمره بیش‌ترین کشورهای پذیرنده پناهجویان قرار گرفته‌اند».

شش کشور باقی‌مانده که بیش‌ترین تعداد پناهجویان را پذیرفته و میزبانی می‌کنند نیز به ترتیب ایران، اتیوپی، کنیا، اوگاندا،‌ جمهوری دموکراتیک کنگو و چاد بوده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین