|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
ابتدا قرار بود بخش‌هایی از اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حذف شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این برنامه حذف گردد. پیش از این نیز برخی میهمانان از سانسورهای گسترده حرف‌های خود در برنامه دورهمی خبر داده بودند.
پخش نشدن برنامه دورهمی با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور تازه‌ترین اقدام رسانه ملی در سانسور برنامه‌های محبوب با حضور مقامات دولت است. برنامه‌ای که یک ماه و نیم مانده به آخرین قسمت دورهمی ضبط شده بود، اما اجازه پخش دریافت نکرد. اتفاقی که به نظر می‌رسید با روی کار آمدن علی عسگری، رئیس جدید این ارگان دیگر شاهد آن نباشیم. اما به‌نظر می‌رسد دامنه تریبون ندادن به مقامات دولتی در برنامه‌ها‌ی پربیننده، به سریال پرماجرای ادامه داری برای این سازمان تبدیل شده است.
براساس گزارشی که خبرگزاری‌ها‌ منتشر کرده‌اند، شبکه« نسیم »مانع پخش برنامه دورهمی با حضور معصومه ابتکار شده است. این برنامه که با دعوت مسئولان برنامه دورهمی ضبط شد، پس از ارائه به شبکه نسیم به دلایل نامعلومی زیر تیغ سانسور رفت. شنیده‌ها حاکی است ابتدا قرار بود بخش‌هایی از اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حذف شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این برنامه حذف گردد. پیش از این نیز برخی میهمانان از سانسورهای گسترده حرف‌های خود در برنامه دورهمی خبر داده بودند. تاکنون صداوسیما توضیحی درباره سانسورهای این برنامه نداده است.

**جزئیاتی از دورهمی با حضور ابتکار

براساس اطلاعاتی که آفتاب یزد به دست آورده این برنامه روز یکم شهریور بیش از 45 روز مانده به پخش آخرین برنامه دورهمی قبل از شروع ماه محرم ضبط شده است. در این برنامه که به دعوت و اصرار عوامل دورهمی ضبط شده، بنا بر سبک و سیاق این برنامه درباره موضوعات مختلفی از محیط زیست تا روابط خانوادگی معصومه ابتکار صحبت شده است. هر چند جزئیات صحبت‌ها‌ مشخص نیست، اما براساس شنیده‌ها اظهار نظر و گفته‌ها‌یی که بتواند مانع از پخش این برنامه شود در دورهمی رد و بدل نشده است.

**سازمان حفاظت محیط زیست موضعی ندارد

مسئولان سازمان محیط زیست در پاسخ به روزنامه آفتاب یزد در باره این موضوع اظهار کردند که سازمان موضعی درباره پخش نشدن این برنامه ندارد و این موضوع مهمی نیست. پیش از این اتفاق نیز برخی رسانه‌ها‌ در جریان بازداشت یکی از مدیران سازمان محیط زیست در اخبار جهت‌دار پای مادر معصومه ابتکار را به اخبار باز کردند، اتفاقی که منجر به آن شد که معصومه ابتکار به طور شخصی و نه از جایگاه سازمانی خود اقدام به شکایت از این رسانه کند. همچنین مادر معصومه ابتکار در واکنش به این اخبار از رسانه منتشرکننده این خبر شکایت کرد.

**سریال ادامه دار سانسور مسئولان دولتی

پیش از سانسور معصومه ابتکار در برنامه دورهمی، جدی ترین اتفاق در سانسور مسئولان دولتی به پخش نشدن مصاحبه محمد جواد ظریف با برنامه نود برمی گردد. اتفاقی که در دوره محمد سرافراز رخ داد و اعتراضاتی در افکار عمومی به دنبال خود داشت. سرافراز اما کمتر از چند ماه پس از این اتفاق سکان هدایت رسانه ملی را رها کرد و علی عسگری جانشین او شد. اتفاقی که نویدبخش تغییر رویکرد رسانه ملی بود. هر چند رفتارها و انتقادات جهت دهی شده در رسانه ملی به دولت حسن روحانی اتفاق مسبوق به سابقه‌ای است و این روند تا جایی ادامه داشت که شخص رئیس‌جمهور بارها لب به انتقاد از روند صداوسیما بگشاید. هر چند سانسور و پخش نشدن سخنرانی و گفته‌ها‌ی شخص رئیس جمهور نیز بارها در صدا و سیما رخ داده و واکنش افکار عمومی را به دنبال داشته است. حسن روحانی در جریان سفر اخیر خود به قزوین نیز از رسانه‌ها‌ و صداو سیما خواست که واقعیت کشور را برای مردم بازگو کنند. با این حال به نظر می‌رسد که روند صدا و سیما به شکلی است که مانع حضور مدیران دولت تدبیر و امید در برنامه‌ها‌ی پربیننده‌ای مثل نود، دورهمی یا خندوانه شود.

**ابتدا قرار بود بخش‌هایی از اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حذف شود، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این برنامه حذف گردد. پیش از این نیز برخی میهمانان از سانسورهای گسترده حرف‌های خود در برنامه دورهمی خبر داده بودند.

**هر چند جزئیات صحبت‌ها‌ مشخص نیست، اما براساس شنیده‌ها اظهار نظر و گفته‌ها‌یی که بتواند مانع از پخش این برنامه شود در دورهمی رد و بدل نشده است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین