|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
ما نگران این تهاجم‌ها نیستیم. مردم درک بالایی دارند و خوب می‌فهمند و پاسخ هم دادند. اگر به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که مردم پاسخ این تخریب‌ها و تهاجم‌ها را به خوبی داده‌اند.
تیرهای فشار، هجمه‌ و تخریب از همه طرف به سمت دولت در حال پرتاب است. دولت هم با برخی مقابله می‌کند، در برابر برخی جا خالی می‌دهد و برخی هم مستقیم به هدف می‌خورند. اما همه اینها تاثیرات منفی خود را در جامعه خواهد گذاشت. هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم نگرانی تحلیلگران حامی دولت درباره این فشارها و تخریب‌ها بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد. اما آثار نگرانی در واکنش‌های کنشگران سیاسی کمتر دیده می‌شود. به اعتقاد بسیاری از آنها مردم با وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آگاهی مناسبی نسبت به موضوعات روز برخوردارند و همین موجب می‌شود با واقعیات آشنا باشند. تخریب دولت تا جایی پیش رفته که چندی پیش خبر ایجاد اتاق‌های فکر علیه دولت مطرح شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گـــفت‌وگــــو با «فرهیختگان» به تشکیل اتاق‌های فکر در مقابل اتاق‌های مخالفان دولت اشاره می‌کند که با عقلانیت به فشارها و تخریب‌ها پاسخ خواهند داد. در ادامه مشروح این مصاحبه را می‌خوانید.

چند وقتی است که می‌بینیم فشارهای مخالفان نسبت به دولت به شدت افزایش یافته است؛ شما به‌عنوان رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان فکر می‌کنید چه راهکارهایی در مقابل این فشارها و تخریب‌ها باید صورت گیرد؟

این اتفاق طبیعی است. باید توجه داشته باشید که بخشی از این فشارها زمینه قبلی دارد، انتظار ما از دولتی‌ها این است که به مطالبات مردم و نمایندگان توجه کنند. بسیاری اوقات مطالباتی که نمایندگان دارند، مطالبات بحقی است و دولت باید به این مطالبات بحق توجه کند. بخشی هم فشارهای سیاسی مخالفان است که با توجه به نزدیک بودن به انتخابات طبیعی است.

یعنی شما فشارهایی را که از طرف جناح‌های خاص به دولت وارد می‌شود، صرفا انتخاباتی می‌دانید؟

بخش مهم این فشارها سیاسی و انتخاباتی است.

بنابراین به نظر شما می‌توان آنها را تخریب انتخاباتی عنوان کرد؟

بله و با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری طبیعی هم هست. ‌

به هر حال شما در راس دو نهاد سیاسی مهم حامیان دولت قرار دارید. مطرح می‌شود که اتاق‌های فکری بر علیه دولت تشکیل شده است و این طیف در حال برنامه‌ریزی مداوم علیه دولت یازدهم هستند. نظرتان درباره عملکرد این اتاق‌ها چیست؟

ما هم در جریان وجود این اتاق‌ها قرار گرفته‌ایم و همان‌طور که گفتم  این فعالیت‌ها طبیعی است. ما هم ان‌شاءالله اتاق‌های فکری می‌گذاریم در جهت و نگاه مثبت که حضور موثر و مثبتی در صحنه داشته باشیم که ان‌شاءالله نتیجه هم خواهیم گرفت.

یعنی تصمیم دارید در برابر مشکلاتی که اتاق‌های فکر مخالفان ایجاد می‌کنند، اتاق‌های بحران تشکیل دهید تا با آنها مقابله شود؟

نه اصلا. ما اتاق‌های فکر مثبت جهت سازندگی همدلی در درون خانواده انقلاب و سپس در درون جریان اصلاح‌طلبی داریم.

با توجه به وضعیت تهاجمی مخالفان فکر می‌کنید این اتاق‌ها تاثیرگذار خواهد بود؟

بله. ما نگران این تهاجم‌ها نیستیم. مردم درک بالایی دارند و خوب می‌فهمند و پاسخ هم دادند. اگر به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که مردم پاسخ این تخریب‌ها و تهاجم‌ها را به خوبی داده‌اند.

پس از مطرح شدن فیش‌های حقوقی، فسادی در قالب املاک نجومی مطرح شد، اما در این جریان به نظر می‌رسد جریان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت مغلوب شده‌اند.

نه، ما شعارمان عقلانیت و آرامش بود و در این چارچوب حرکت کردیم و وظایف خود را انجام می‌دهیم و مراقبت می‌کنیم فضای کشور به سمت تندروی نرود. اما نه از مطالبات مردم دست برمی‌داریم و نه از پیگیری مسائل حق دست می‌کشیم. به‌خصوص درباره فساد حساسیت زیادی داریم و به‌طور جدی هر جایی فساد باشد آن را پیگیری می‌کنیم.

اتفاقات رخ داده را برخورد دوگانه برخی با فساد تلقی نمی‌کنید؟

نه، اصلا ما کار را بر اساس عقلانیت و با آرامش پیش خواهیم برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین