|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷
نقوی حسینی : اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است
کد خبر: ۱۲۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که در حوزه بازرسی ها، با توجه به مناسبات شفاف بین المللی ایران و آژانس بین المللی اتمی، اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که در حوزه بازرسی ها، با توجه به مناسبات شفاف بین المللی ایران و آژانس بین المللی اتمی، اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است.

«سید حسین نقوی حسینی» در گفت و گو با ایرنا، در تشریح جلسه امروز -چهارشنبه- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در پی تصویب کمیسیون، مقرر شد با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای برجام، جلساتی با دستگاه های ذی ربط برگزار شود. به همین جهت کمیته هسته ای کمیسیون امروز از ساعت 14 و 30 سه جلسه با دستگاه های مربوطه برنامه ریزی کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی به عنوان اولین میهمان «کمیته هسته ای» در جلسه امروز تصریح کرد که پس از برجام فضای بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت هسته ای باز شده است و ایران در نشست هایی حضور پیدا می کند که کشورهای درجه یک اتمی حضور می یابند.

*محدودیتی در غنی سازی نداریم

نقوی حسینی گفت: کمالوندی در ادامه افزود که از همه مهمتر اینکه به عنوان یک کشور صاحب تکنولوژی هسته ای، در غنی سازی محدودیتی نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در ادامه جلسه، ذوالنوری این سوال را مطرح کرد که مطابق ابلاغیه رهبر معظم انقلاب(بند4) بنابراین شد که در راکتور اتمی اراک، ابتدا طراحی و توافق باز طراحی انجام شود و بعد تغییرات در آن صورت گیرد؛ چه اتفاقی در این حوزه رخ داده است؟

نقوی حسینی افزود: کمالوندی گفت که مطابق نظر مقام معظم رهبری پیش رفته و ضمانت های لازم گرفته شده و آن سند تضمینی و مطمئنی است که به امضای طرف مقابل منعقد شده که درجه اعتبار آن بسیار بالاست.

این نماینده مجلس افزود: سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین تصریح کرد که در قرارداد تجاری یا اقتصادی باز طراحی هم، مدیریت در اختیار ماست و ما کارفرما هستیم. بنابراین کار را خودمان انجام می دهیم، ولی دفاع از طرح و پروژه به عهده طرف مقابل است که امتیازی به نفع ما محسوب می شود.

*امضاء 6 وزیر در قرارداد تجاری بازطراحی راکتور اراک یک تضمین سیاسی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: کمالوندی اضافه کرد که سند قرارداد مذکور با امضاء 6 وزیر امور خارجه تضمین شده است و این یک تضمین سیاسی است.

نقوی حسینی بیان کرد: کمالوندی در ادامه گفت که در زمینه تحقیق و توسعه نیز، مطابق نظر مقام معظم رهبری دورنمای تحقیق و توسعه را تعریف کردیم تا آنچه که مد نظر بوده را محقق سازیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت که در این مسیر، مواد اولیه قابل دسترس و استاندارد سوخت تولید شده مورد توجه جدی است و استراتژی بلند مدت بر این اساس تنظیم شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین