کد خبر: ۱۲۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: با مصرف شیر فله ای مخالف هستیم.
 مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: با مصرف شیر فله ای مخالف هستیم.

دکتر سید محمد مهدی احمدی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز دامپزشک با اشاره به اینکه بیماری تب مالت یکی از بیماری های بومی در این منطقه است، گفت: مصرف شیر فله ای یکی از علل انتقال این بیماری از دام به انسان است.

وی افزود: واکسیناسیون دام ها یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن این بیماری در دام است در نتیجه از انتقال این بیماری از دام به انسان نیز پیش گیری می شود.

به گزارش ایسنا،احمدی تصریح کرد: طی سال گذشته با واکسیناسیون های انجام شده علیه بیماری تب مالت، میزان این بیماری در سال گذشته در بین جمعیت انسانی کاهش یافته بود.

وی با اشاره به بروز بیماری تب برفکی در میان دام های این استان در ابتدای سال جاری ادامه داد: هم اکنون فاز دوم  واکسیناسیون این بیماری در بین دام های این استان آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در سایر استان های بهادار است این درحالیست که از دامداران این استان بابت تزریق این واکسن مبلغی اخذ نمی شود، اظهار کرد: با این وجود تعدادی از دامداران همکاری های لازم را با واکسیناتورهای این اداره کل ندارند و از عملیات واکسیناسیون استقبال نمی کنند.

وی، طی سال جاری میزان واکسیناسیون دام علیه بیماری های مشترک میان دام و انسان را یک میلیون و 894 هزار و 718 راس بیان کرد و توضیح داد: طی سال جاری 238 هزار و 577 راس دام علیه بیماری بروسلوز و 12 هزار و 128 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

وی تصریح کرد: یک میلیون و 192 هزار و 53 راس دام عشایری علیه بیماری ها واکسینه شدند و 76 هزار و 90 راس دام عشایری علیه انگل ها حمام و 23 هزار و 500 متر مربع از جایگاه های دامی عشایری نیز سمپاشی شده اند.

احمدی، میزان ضبط مواد خام دامی در شش ماه نخست سال جاری را 40 هزار و 105 کیلوگرم بیان کرد و افزود: از این میزان 16 هزار و 284 کیلوگرم معدوم و مابقی مصرف مشروط داشته است.

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه در پاسخ به این سوال که آیا کشتارگاه های این استان با کمبود ناظر شرعی مواجه است، گفت: در حال حاضر کمبودی وجود ندارد اما پبش بینی می کنیم در آینده این کمبود به وجود آید.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان همچنین از صدور برند حلال برای کشتارگاه طیور شیروان خبر داد و توضیح داد: این کد برای صادرات محصولات از سوی سازمان دامپزشکی صادر می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین