|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
نخستین قرارداد بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی (آی.پی.سی)، امروز با حضور وزیر نفت برای افزایش بازیافت چهار میدان نفتی امضا شد.
 نخستین قرارداد بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی (آی.پی.سی)، امروز با حضور وزیر نفت برای افزایش بازیافت چهار میدان نفتی امضا شد.

چارچوب کلی قرارداد، افزایش ضریب بازیافت میدان مشترک یاران، کوپال آسماری، کوپال بنگستان و مارون بنگستان،امروز (سه شنبه) با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت، «علی کاردر» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و مسئولان شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)) به امضا رسید.

«غلامرضا منوچهری» معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت و «ناجی سعدونی» مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا این قرار داد را امضا کردند.

میدان نفتی یاران یکی از میادین نفتی ایران است که در فاصله 130 کیلومتری غرب اهواز در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد و با میدان مجنون عراق، در مخزن نفتی مشترک است.

ارزش این قرارداد 2.2 میلیارد دلار اعلام شده است.

ایران با معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی قصد دارد توسعه میدان های نفت و گاز مشترک را شتاب دهد.

به گزارش ایرنا، اواخر شهریورماه امسال الگوی قراردادهای جدید نفتی از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد. هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین پس از بررسی الگوی قراردادهای جدید نفتی، نبود مغایرت آن با قوانین بالادستی و توصیه های مطلعان و منتقدان را اعلام کرده بود.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، دولت در مصوبه سوم ارسال شده به مجلس، دغدغه منتقدان و دلسوزان نظام را اعمال و هیات تطبیق مصوبات با بررسی ها، الگوی قراردادهای جدید نفتی را منطبق با قوانین بالادستی اعلام کرد.

وزارت نفت با هدف تسریع در توسعه میدان های مختلف نفت و گاز کشور به ویژه میدان های مشترک و دارای ریسک، اقدام به معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی کرده است.

برپایه مدل جدید قراردادی صنعت نفت، طرف قرارداد، یک پیمانکار است که در مقابل عملیات اجرایی خود مبالغی را در ازای کارکرد و نیز سود دریافت می کند و هیچ حق و حقوقی درخصوص مخزن، تاسیسات و حتی تولید ندارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین