|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
البته مردم عادی، تحمل کافی ندارند و می خواهند هر چه زودتر اثرهای مثبت تجدید روابط را در زندگی خود احساس کنند. از این رو، دولت آلمان به بخش خصوصی و شرکت های آلمانی توصیه می کند هر چه زودتر همکاری خود را با ایران آغاز کنند.
معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان از عزم جدی این کشور برای توسعه همکاری اقتصادی با ایران خبر داد و گفت: وقتی یک همکاری دوجانبه، برای مدتی طولانی مسکوت و معوق می ماند، طبیعی است ظرف یک روز نمی توان آن را برقرار و مشکلات را حل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، «زیگمار گابریل» در پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، گفت: همراهی نزدیک به 120 نماینده بخش خصوصی و نمایندگان احزاب مختلف مانند رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با هیات اعزامی این کشور و برگزاری موفق پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آلمان پس از تعویق 15 ساله، نشانگر عزم جدی مقام های دولت آلمان و سرفصلی نو برای احیای همکاری اقتصادی دو کشور است.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق برجام با گروه 1+5 اشاره و بر عزم آلمان برای احیای روابط اقتصادی سنتی دو کشور تاکید کرد.

گابریل اضافه کرد: اکنون زمان آن رسیده است که ایران فعالیت خود را در بازارهای جهانی از سر بگیرد و به سرعت، اقدام هایی مانند گفت و گو برای پیوستن به سازمان جهانی تجارت (WTO) را آغاز کند که آلمان از این موضوع حمایت می کند.

وی هدف نهایی تلاش های مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری ها را «بهبود چشم انداز اقتصاد دو کشور و شرایط معیشتی آنان» دانست و افزود: البته مردم عادی، تحمل کافی ندارند و می خواهند هر چه زودتر اثرهای مثبت تجدید روابط را در زندگی خود احساس کنند. از این رو، دولت آلمان به بخش خصوصی و شرکت های آلمانی توصیه می کند هر چه زودتر همکاری خود را با ایران آغاز کنند.

گابریل حجم همکاری های پیش روی ایران و آلمان را بر اساس اسناد و تفاهمنامه های امضا شده بین دو کشور «گسترده» خواند.

این همکاری ها در بخش های مختلف مانند نفت وگاز، محیط زیست، شهرسازی، سرمایه گذاری، تجارت، بازسازی و زیرساخت های انرژی است.

وی یادآوری کرد نخستین نشست مشترک دو کشور در زمینه انرژی هفدهم شهریورماه برگزار شد.
وزیر اقتصاد و انرژی آلمان تاکید کرد توسعه گفت و گوها و فعالیت های بین بانکی ایران و آلمان، بخش مهمی از توافق هاست.

وی افزود: دولت آلمان از توسعه و ارتقای استانداردها و روابط بانک های ایرانی با موسسه های مالی بین المللی حمایت می کند و به همین سبب از امضای تفاهمنامه همکاری متقابل بانک های مرکزی دو کشور بسیار خرسند است.

به گزارش ایرنا، از تابستان 94 تاکنون نزدیک به 20 هیات تجاری از آلمان به ایران سفر کرده و مطابق گفته مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، حدود 10 هیات دیگر نیز تا پایان سال میلادی جاری به ایران سفر می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اواخر بهمن ماه سال 1394 در سفر هیات 60 نفره اقتصادی ایران به ایالت باواریا آلمان گفت،روابط تجاری ایران و آلمان در زمان تحریم به پایین ترین سطح خود رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و 500 میلیون دلار شد.

چهارم مهرماه امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ارزش تجارت خارجی ایران در نیمه نخست امسال به بیش از 42 میلیارد و 14 میلیون دلار رسید و پیشی گرفتن ارزش صادرات بر واردات همچنان ادامه یافت.

آمار تجارت خارجی کشور ما در نیمه نخست امسال از افزایش واردات کالاهای آلمانی حکایت دارد. صادرات آلمان به ایران در این مدت یک میلیارد و 122 میلیون دلار بود که در همسنجی با پارسال 26 درصد افزایش داشت. آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود.






















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین