|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
منابع بیمارستانی در قندوز از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن شماری دیگر در درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان خبر داده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان طی بیانیه ای تصرف شهر «قندوز» بدست گروه طالبان را تکذیب کرد.

به نقل از «بی بی سی»، از شمال افغانستان گزارشهای ضد و نقیضی در مورد درگیری بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در شهر قندوز رسیده است.

برخی رسانه‌های محلی در افغانستان گزارش داده‌اند که طالبان میدان مرکزی قندوز را به تصرف خود درآورده و پرچم خود را در آنجا برفراشته‌اند.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفت: اعضای طالبان به میدان مرکزی شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز نزدیک شده‌اند، اما هنوز خود این میدان را به تصرف خود در نیاورده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در صفحه تویئتر خود مدعی شد گروه طالبان میدان مرکزی شهر قندوز و اطراف آن را به کنترل خود درآورده است.

اما «محمد رادمنش» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در گفتگو با بی‎بی‌سی خبر تصرف میدان مرکزی شهر قندوز را تکذیب کرد.

پیش از ظهر امروز منابع مختلف به بی‌بی‌سی گفته بودند که طالبان شماری از مناطق شرقی و غربی شهر قندوز را به کنترل خود درآورده‌اند، اما مقامات دولتی افغانستان از مقاومت شدید نیروهای امنیتی در برابر این گروه خبر داده بودند.

پیش از این این شاهدان عینی به بی‌بی‌سی گفته‌اند طالبان با ورود به این مناطق در خانه‌های مردم سنگر گرفته و از آن جا به سوی نیروهای دولتی شلیک می‌کنند و در مقابل نیروهای امنیتی از زمین و هوا به سوی آنها تیراندازی می‌کنند.

«محفوظ اکبری» سخنگوی پلیس حوزه شمال شرق گفت: عملیات نیروهای دولتی برای عقب راندن طالبان به دلیل نفوذ اعضای این گروه در خانه‌های مسکونی به کندی پیش می‌رود.

اکبری در مورد مناطقی که طالبان ادعای تصرف آنها را کرده افزود: این مناطق در داخل شهر نیستند بلکه در حومه شهر قرار دارند.

منابع بیمارستانی در قندوز از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن شماری دیگر در درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان خبر داده‌اند.

گروه طالبان یک سال پیش در ششم مهر ماه به شهر قندورز حمله برده و آنرا به تصرف خود درآورند و پس از چند روز این شهر توسط نیروهای امنیتی افغانستان آزاد شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین