در میان همه تحریم‌های بین‌المللی؛
کد خبر: ۱۲۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
وزارت امور خارجه نیوزلند در حال تحقیق درخصوص این موضوع است که چطور این هواپیما به کره شمالی رسیده است.
یکی از هواپیماهایی که در نخستین نمایشگاه تجهیزات هوایی اخیر کره شمالی به نمایش گذاشته شد، ساخت نیوزلند با قطعات آمریکایی بود؛ مساله‌ای که بر مشکلات اجرای تحریم‌ها بر کره شمالی در زمانی که مرز وسیعش با چین همچنان نفوذپذیر است، تاکید دارد.

 به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این هواپیما ساخت کمپانی( Pacific Aerospace )"پسیفیک ایر اسپیس" مستقر در شهر همیلتون نیوزلند است.

وزارت امور خارجه نیوزلند در حال تحقیق درخصوص این موضوع است که چطور این هواپیما به کره شمالی رسیده است.

کمپانی "پسیفیک ایر اسپیس" دسامبر سال گذشته از طریق کمپانی Beijing General Aviation Company "جنرال اوییشن" پکن که یکی از واسطه‌های چینی‌اش محسوب می‌شود، این هواپیما را به کمپانی Free Sky Aviation "فری اسکای اوییشن" فروخت.

دامین کمپ، مدیر اجرایی کمپانی "فری اسکای اویییشن" گفت: هنگامی که این هواپیما را در کره شمالی و در حالی که پرچم این کشور بر روی آن کشیده شده بود، مشاهده کردم، کاملاً گیج شدم. ما متوجه شدیم که کمپانی "فری اسکای" اقدامات گردشگری در کره شمالی انجام داده است. در حال حاضر دسترسی به اطلاعات از چین بسیار دشوار است چراکه آنها در یک تعطیلات بزرگ و مهم به سر می‌برند.

این در حالی است که دفتر کمپانی "فری اسکای" تا امروز (دوشنبه) به تماس‌ها پاسخ نداده است.

در وب سایت این کمپانی آمده است: از زمان تاسیس این کمپانی در سال 2004 میلادی، ما یکی از تامین گنندگان پیشرو سرویس‌ها و محصولات هوانوردی به بسیاری کمپانی‌های هوانوردی و امپراطورهای هواپیمایی بوده‌ایم.

کمپ گفت: به من گفته شده که این هواپیما تنها برای گردشگری استفاده می‌شود و هیچ ارتباط رسمی با ارتش کره شمالی ندارد و از آنجایی که این هواپیما در چین ثبت شده باید به این کشور بازگردد.

نمایش این هواپیما نشان می‌دهد که تجارت کره شمالی که باید طبق تحریم‌های بین‌المللی ممنوع باشد، همچنان در جریان است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین