|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
اين فرصت خاص و موقعيت ويژه براي ترويج معنويت و تبليغ دين در هيچ زمان ديگري از سال تكرار نمي شود.
ایام عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم فرصتی استثنایی برای حفظ ارتباط مخاطب عام با ارزشهای دینی است.

اين فرصت خاص و موقعيت ويژه براي ترويج معنويت و تبليغ دين در هيچ زمان ديگري از سال تكرار نمي شود.

دلهاي مردم در مجالس عزاداري امام حسين عليه السلام براي پذيرش پيام خداوند آماده است و افراد گوناگون با خصوصيات كاملا متفاوت همه با شور و عشق نسبت به اين نور درخشان آسمان هدايت كنار هم جمع مي شوند.

تقدير خداوند اين بوده كه كشتي نجات امام حسين عليه السلام كساني را به مقصد هدايت و سعادت برساند كه به هيچ شكل ديگري امكان دستگيري شان نيست.

سياه و سپيد، مسلمان و هندو ، شرقي و غربي و ... همه در اين ايام با حضور در مجالس سوگواري ياد آن مظلوم بزرگ تاريخ را گرامي مي دارند و نسبت به آن حضرت اداي احترام مي كنند.

دكتر سيدعباس صالحي معاون محترم فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاح نمايشگاه تخصصي كتاب عاشورا خاطره اي اثرگذار از مادر شهيد هرمز باباخاني سرباز شهيد مسيحي از اروميه نقل كردند با اين مضمون كه گفته بود:

"بعد از شهادت پسرم هر سال در روز عاشورا هيأت عزاداري محل به خانه ما مي‌آمدند و با ياد فرزندم به ذكر مصيبت و سينه زني مي‌پرداختند.

يك سال به دلايلي بچه هاي هيأت در روز عاشورا نتوانستند به خانه ما بيايند و عزاداري كنند.

بعد از آن يكي از جوانان هيأت در خواب پسرم را مي بيند كه از غيبت آنها گلايه مي‌كند و به او مي‌گويد: "چرا امسال نيامديد توي خانه ما يا حسين بگوييد؟" بعد از آن بود كه جوانان هيأت براي حضور منظم در خانه ما توجه بيشتري دارند "

اين اعتقاد و باور عمومي كه در گروه‌هاي مختلف اجتماعي مشاهده مي‌شود همان موقعيت استثنايي براي ترويج معارف و ايجاد وحدت ملي و همبستگي عمومي است.

امام حسين عليه السلام با شهادت خود و عزيزانش چنين فرصتي را براي دستگيري از مردم فراهم ساخته تا همواره راه همگان براي رسيدن به خداوند گشوده باشد.

وظيفه بزرگ ما اين است كه مراقبت كنيم رفتار و گفتار ما در ماه محرم موجب تضعيف اين موقعيت نشود و اين راه گشوده را بر روي كسي نبندد، تا اگر براي هدايت و سعادت مردم كاري حسيني نمي كنيم لااقل در مسير حركت حسيني شدن شان سنگ نياندازيم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین