|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
در این نشست که نمایندگان بیش از 80 کشور دنیا در آن حاضر شده اند، دقایقی پیش با سخنان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و حضور هیات عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان فعالیت سه روزه خود را آغاز کرد.
سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری به عنوان بزرگترین همایش علمی و آموزشی دنیا، روز یکشنبه با حضور «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در شهر کیوتو در ژاپن گشایش یافت.

 در این نشست که نمایندگان بیش از 80 کشور دنیا در آن حاضر شده اند، دقایقی پیش با سخنان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و حضور هیات عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان فعالیت سه روزه خود را آغاز کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده؛ «فرهادی» فردا به عنوان سخنران اصلی مطالبی را برای حاضران بیان خواهد کرد ضمن آنکه گفت وگو و دیدار با برخی از همتایان نیز در حاشیه این اجلاس پیش بینی شده است.

در این اجلاس که به همت انجمن بین المللی علوم و فناوری در جامعه (STS) برگزار می شود، شرکت کنندگان به دنبال فرصت های ایجاد شده و عرضه راهکارهایی هستند که بتواند مشکلات پیش آمده جامعه بشری در استفاده از علوم و فناوری را مرتفع نماید.
این انجمن در سال 2004 به ابتکار «کوجی اومی» به عنوان یک سازمان غیردولتی بنا نهاده شد که هم اکنون در شورای مرکزی آن 81 نفر از 28 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران عضویت دارند.
علاوه بر این 86 شرکت مشهور در حوزه علم و فناوری، 21 کشور جهان نیز به عنوان اعضا و شرکای اصلی با این تشکل همکاری دارند.

این انجمن در تعریف اهداف شکل گیری خود آورده است که «اس.تی.اس» لزوما سکویی برای عرضه یک طرفه دانش توسط متخصصان نیست بلکه این انجمن فرصتی را ایجاد می کند تا میان همنوعان گفت وگوهای واقعی صورت گیرد.

این تشکل علمی به همین خاطر در نخستین یکشنبه ماه اکتبر هر سال به مدت سه روز میزبان اعضا و نمایندگان کشورهای مختلف در محل کنفرانس بین المللی کیوتو (محل امضای پیمان مشهور زیست محیطی کیوتو) است.

حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، یوسف حجت رایزن علمی ایران در کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و امیر سعید کرمی معاون مرکز همکاریهای علمی و بین المللی «فرهادی» را در سفر به ژاپن همراهی می کنند.

همچنین رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این اجلاس حضور یافته است.
گفتنی است، فرهادی و هیات همراه قبل از سفر به ژاپن که دیروز (شنبه) صورت گرفت، ابتدا سفری دو روزه به کره جنوبی داشتند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در این سفر علاوه بر دیدار با لی جون سیک» (LEE joon Sik) همتای کره ای خود؛ بازدیدی از دانشگاه سئول و نمایشگاه عکس مشترک خبرگزاری های ایران و یونهاپ در این شهر داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین