کد خبر: ۱۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
دکتر محمد باقر قالیباف در این بازدید و گفتگو با توان یابان، قول داد برخی از مشکلات این افراد پیگیری و رسیدگی شود و همچنین محصولات تولیدی و هدایای هنری توان یابان به شهردار نیز اهدا شد.
شهردار تهران با حضور در مرکز کارآفرینی معلولان شهر تهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه قول داد برخی از مشکلات توان یابان مرکز پیگیری و رسیدگی شود.

دکتر محمد باقر قالیباف در این بازدید و گفتگو با توان یابان، قول داد برخی از مشکلات این افراد پیگیری و رسیدگی شود و همچنین محصولات تولیدی و هدایای هنری توان یابان به شهردار نیز اهدا شد.

طی این بازدید معصومه فراهانی مدیر روابط عمومی و بین الملل موسسه رعد الغدیر به تشریح برنامه های در حال اجرا و نیز طرحهای آتی این موسسه در حوزه کارآفرینی پرداخت  و به منظور حمایت از چرخه اشتغال پایدار توان یابان خواستار ورود و مشارکت بیشتر سازمان شهرداری تهران در حمایت از تولید داخلی و محصولات مددجویان شد.

مرکز کوثر رعدالغدیر تنها مرکز کوثر کارآفرینی معلولین در شهر تهران است که از سال ۱۳۹۳ با مشارکت شهرداری منطقه ۲۰ در شهرک ۱۳ آبان کار خود را آغاز کرده است.

این مرکز در حال حاضر مشتمل بر کارگاه های تولیدی  خیاطی، صنایع دستی، عرقیات گیاهی، صبحانه سالم است که با ظرفیت اشتغال ۵۰ توان یاب و زن سرپرست خانوار مشغول به فعالیت است.

ساختمان فعلی به مساحت ۷۰۰ مترمربع طی تفاهم نامه ای از سوی معاونت امور بانوان شهرداری منطقه به مدت ۵ سال و به صورت رایگان در اختیار رعدالغدیر به منظور توانمندسازی توان یابان و زنان سرپرست خانوار منطقه جنوب تهران و نیز ایجاد اشتغال پایدار  برای آنها قرار گرفته است.

در حال حاضر  تنها مرکز تخصصی ارائه خدمات حمایتی و مددکاری به معلولین ضایعه نخاعی نیز در این مرکز با بیش از ۴۷۰ عضو فعال بوده و خدمت ارائه می دهد.

موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از جمله موسسات پیشرو در ارائه خدمات کارآفرینی اجتماعی  به معلولین جسمی حرکتی در پایتخت است که با دریافت تسهیلات از سوی سازمانهای ذیربط و حمایت خیرین و نیکوکاران موفق به توانمند سازی بیش از ۲۰۰۰ مددجو و ایجاد اشتغال پایدار  برای ۶۶۰ توانیاب شده است.

سال گذشته بزرگترین مرکز کارآفرینی مددجویان شهر تهران نیز به همت نیکوکاران این موسسه، در شرق تهران راه اندازی شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین