|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
در مقابل تفسیرهای سلیقه‌ای از دین،
کد خبر: ۱۲۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در بیش‌ از ۳۵ مرکز درمانی و مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اضافه کرد: از روحانیون مستقر در مراکز آموزشی و درمانی انتظار می‌رود با ارتباط چهره به چهره و جضور مستمر در محیط اقامه نماز به وظایف تاثیرگذار خود عمل کنند.
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هوشیاری روحانیون در مقابل تفسیرهای سلیقه‌ای از دین ضروری است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هوشیاری روحانیون در مقابل تفسیرهای سلیقه‌ای از دین ضروری است.

حجت‌الاسلام مهدی مرادیان در گردهمایی ائمه جماعات مراکز درمانی و آموزشی تابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با بیان اینکه روحانیت سکاندار عرصه فرهنگ و تبیین کننده مبانی دینی است، افزود: یک روحانی موفق در تبلیغ دین و مدیریت فرهنگی باید دارای شرایطی چون مقبولیت، ابتکار، نوآوری، تکلیف‌مداری و قدرت تحمل و انعطاف‌پذیری بوده و مراقب تفسیرهای سلیقه‌ای از دین باشند و از فرقه‌گرایی و انحراف در دین جلوگیری کنند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در بیش‌ از ۳۵ مرکز درمانی و  مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اضافه کرد: از روحانیون مستقر در مراکز آموزشی و درمانی انتظار می‌رود با ارتباط چهره به چهره و جضور مستمر در محیط اقامه نماز به وظایف تاثیرگذار خود عمل کنند.

همچنین کوروش ساکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به مراحل سیر تکاملی بشر، گفت: سیر تکامل بشر در زمان کودکی از حس آغاز می‎‏شود و به مراحل بعدی که شامل وهم و تعقل است می‌رسد، در عرصه دین هم ابتدا حس نقش اساسی را ایفا کرد که این نقش با آوردن معجزات حسی انبیا الهی مانند (عصای حضرت موسی، شفای مریض و زنده کردن مردگان توسط حضرت عیسی) شروع شد و در مرحله رسول خاتم هدایت بر روی محور عقلانیت قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش سازنده و تاثیرات روحی و روانی نماز در سبک زندگی اسلامی به برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این فریضه الهی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میناپور، مدیر حوزه‌های علمیه استان لرستان نیز در این گردهمایی رسالت روحانیت را رسالت انبیا دانست و گفت: روحانیت باید جوانان را با محبت خود به دامن دین بکشانند.

وی با اشاره به بصیرت روحانیت، افزود: هر کجا مملکت آسیبی دید از عدم بصیرت خواص بوده است و اگر خواص بصیر و شجاع و ولایت‌مدار باشند آسیب‌پذیری کمتر است و این شاخصه روحانیت علوی است.

میناپور اضافه کرد: در مراکز آموزشی  باید اهمیت اقامه نماز به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین