|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
ˈجواد نکونامˈ پس از اینکه نتوانست عنوان برترین فوتبالیست آسیا در سال 2013 را کسب کند، تاکید کرد ساختار فوتبال ایران باید تغییر کند و دگرگون شود.
وی پس از آیین معرفی برترین های فوتبال آسیا در سال 2013 که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا در هتل ˈمندرینˈ شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد به خبرنگاران ایرانی گفت: از اینکه این مقام به من تعلق نگرفت ناراحتم ، چون حق من بود.

وی گفت: فوتبال چین نه تنها به جام جهانی صعود نکرده وضعیت خوبی نیز در جام ملت های آسیا ندارد، اما بیشتر جوایز را دریافت کرد و حق ایران را به چینی ها دادند.

نکونام گفت که تنها فدراسیون فوتبال دراین امر نقش ندارد بلکه باید ساختار فوتبال ایران تغییر کند .

وی با تاکید بر اینکه جایزه توپ طلا و بهترین تیم ملی حق ایران بود، گفت: روابط فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تقویت شود. باید به گونه ای تلاش کنیم تا حقمان را نخورند.

فوتبال و فوتسال ایران در شش بخش از 22 بخش بهترین های فوتبال آسیا در سال 2013 نماینده داشت اما هیچ نامی از ایرانی ها در این آیین برده نشد.

در این مراسم ˈژنگ ژیˈ از تیم ˈگوانگ ژوˈ چین رقیب ˈنکونامˈ به عنوان برترین فوتبالیست معرفی شد.

ˈژنگ ژیˈ کاپیتان تیم ملی چین متولد سال 1980 است و هم اکنون در تیم ˈگوانگ ژوˈ چین در سوپر لیگ این کشور بازی می کند. این بازیکن چینی کار خود را به عنوان مدافع آغاز کرد، اما پس از مدتی به عنوان بازیکن خط میانی به بازی گرفته شد.

مرد برتر فوتبال آسیا در سال 2013 ، همراه با تیم خود در سال 2004 قهرمانی لیگ چین را نیز تجربه کرده است. وی از سال 2001 تا 2004 در تیم ˈشنزن جیائلی بائوˈ و از سال 2005 تا 2007 در تیم ˈشاندونگˈ بازی کرد و سپس به عنوان بازیکن قرضی به تیم چارلتون پیوست و تا سال 2009 نیز با این تیم قرارداد بست و بازی کرد.

ˈژنگ ژیˈ در سال های 2009 تا 2010 به تیم سلتیک پیوست و از سال 2010 بار دیگر به تیم های چینی راه یافت و اکنون در تیم ˈگوانگژوˈ بازی می کند.

وی بازی فوتبال را از سال 1990 آغاز کرده است و در سال 1999 به تیم جوانان ˈلیائونینگˈ راه یافت و در تیم ملی زیر 23 سال نیز بازی کرده است. مرد برتر فوتبال آسیا بازی های 2004 جام ملت های آسیا را در کارنامه خود دارد.

ˈخداداد عزیزیˈ در سال 1996، ˈعلی داییˈ در سال 1999 ، ˈمهدی مهدوی کیاˈ در سال 2003 و ˈعلی کریمیˈ در سال 2004 از ایران پیش از این به عنوان برترین بازیکنان آسیا انتخاب شده اند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین