|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم بر این باور است که تحقق حفاظت از محیط زیست به دست توانای مردم و همراهی جوانان دوستدار طبیعت میسر است.
 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم بر این باور است که تحقق حفاظت از محیط زیست به دست توانای مردم و همراهی جوانان دوستدار طبیعت میسر است.

معصومه ابتکار عصر سه شنبه در پیامی به همایش تخصصی زمین پاک در مشهد که توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی قرائت شد افزود: کره زمین تنها سیاره میزبان انسان و مهد مخلوقات خداوندی است. سیاره ای که گرفتار بی توجهی بشر و بحرانهای خطیری مانند گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی، بیابانزایی، جنگلزدایی، انقراض گونه های گیاهی و جانوری، آلودگی هوا، خاک، آب و دریاها شده و به همین دلیل زندگی انسانها در مسیر فقر، بیکاری، مهاجرت،جنگ و ناامنی قرار گرفته است.

'ریشه این وضعیت خطرناک در ناآگاهی، ندانستن و بهره نبردن از آموزش بوده است. بشریت تا همین چند دهه پیش نمی دانست که چگونه با بی توجهی به ملاحظات محیط زیست دچار آسیبهای فراوان می شود.'

وی در پیام خود ادامه داد: اکنون نیز گرچه به دلیل بروز مشکلاتی مانند بی آبی یا آلودگی هوا سطح آگاهی بالا رفته ولی هنوز تا آگاهی عمومی فاصله دارد و به علاوه این آگاهیها کمتر به تغییر رفتار منجر شده است.

'سازمان حفاظت محیط زیست در کشور ما تلاش دارد با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان صدا و سیما مباحث مربوط به حفاظت از طبیعت و محیط زیست را به آموزشهای اصلی و فرعی، رسمی و غیررسمی کشور وارد کند و نتایجی هم از این تلاشها حاصل شده اما این کار مهم بدون مشارکت دانش آموزان و توجه آنان به محیط زیست میسر نخواهد شد.'

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: در اینجا نقش تشکلهای دانش آموزی که امسال با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در مدارس کشور تشکیل خواهد شد مشخص می شود. تشکلهایی که در هر مدرسه برای بهبود وضعیت محیط زیست و آگاهی بخشی و تغییر رفتار تلاش خواهند کرد.

ابتکار در این پیام آورد: امسال با توجه به ابلاغ سند همکاریهای فرابخشی در زمینه آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس کشور فرصت مغتنمی به دست آمده تا در این زمینه نیز تجربه بیاموزد و به کمک دولت بیاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین