|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
حسن‌پور بیان داشت: بانک صنعت ومعدن در چند سال گذشته حمایت جدی از کارگاه‌های صنعتی در بخش بنگاه‌های زودبازده واحدهای کوچک نقش بسیار فعالی درعرصه‌ی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند هر چند که در بخش توسعه ملی هم بانک صنعت و معدن به زیبایی نقش خودش را ایفا کرده است.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانك صنعت و معدن نقش قابل ملاحظه ای در تامین مالی طرح های كوچك و متوسط صنعتی و در نتیجه ایجاد اشتغال در مناطق كمتر توسعه یافته كشور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح كرد: یكی از مهم ترین روش های ایجاد اشتغال ، بسط توسعه صنعتی و فعال سازی فضای كسب و كار در كشور تقویت صنایع كوچك و متوسط است و بانك صنعت و معدن با اشراف به این موضوع تغییرات ساختاری مناسبی را در سیستم مدیریتی خود ایجاد كرده كه موجب تمركز خدمت رسانی به این بخش از صنایع شده است.

حسن نژاد با بیان این كه افزایش سرمایه بانك های توسعه ای باید مورد توجه دولت و مجلس باشد تصریح كرد:تنها در سال جاری طرح های كوچك و متوسط صنعتی در سراسر كشور با تسهیلات این بانك افتتاح شده و تولید خود را آغاز كرده اند كه این موضوع بیانگر نقش فعال بانك صنعت و معدن در حمایت از صنایع یادشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سهم بانك صنعت و معدن را در طرح تامین مالی طرح های نیمه كاره با متوسط ٦٠ درصد پیشرفت مورد اشاره قرار داد و گفت: بی شك این بانك نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی به شایستگی ایفا كرده است.

شهباز حسن‌پورنماینده مردم سیرجان و بردسیر در مصاحبه با خبرنگار پایگاه یاد شده در خصوص نحوه عملکرد این بانک در ارتباط با صنایع کوچک و متوسط ناکارآمد گفت : بانک صنعت ومعدن دارای کارشناسان خبره‌ای است که نتیجه آن درتعداد زیادی از واحدهای تولید ناکارآمد به چرخه تولید بازگشتند و در عرصه اقتصاد مقاومتی، تولید و صادرات نقش مثبتی ایفا کنند.

حسن‌پور بیان داشت: بانک صنعت ومعدن در چند سال گذشته حمایت جدی از کارگاه‌های صنعتی در بخش بنگاه‌های زودبازده واحدهای کوچک نقش بسیار فعالی درعرصه‌ی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند هر چند که در بخش توسعه ملی هم بانک صنعت و معدن به زیبایی نقش خودش را ایفا کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر تصریح کرد: هم اکنون دراستان کرمان شاهد افتتاح یک نیروگاه در شهرستان سیرجان هستیم که خوشبختانه این کار با مشارکت بسیارخوب بانک صنعت ومعدن، صندوق توسعه ملی و شرکت مپنا اجرا شد.

حسن پور درادامه با اشاره به این که بخشی از بانک‌ها به بنگاه‌داری می‌پردازند افزود: تنها بانکی که نقش بانکداری به معنای واقعی، خدمت درتولیدکنندگان و کارآفرینان ایجاد می‌کند بانک صنعت ومعدن است و به همین خاطر لازم است افزایش سرمایه این بانك مورد توجه قرار گیرد.

شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد در همین خصوص گفت: بانک صنعت ومعدن یک بانک توسعه، تخصصی است و ویژگی‌های متمایزی دارد. تمامی کارشناسان آن متخصص صنعت و معدن هستند یعنی تخصص آنها به صورت محض در این حوزه است.

وی افزود: خوشبختانه اساس‌نامه بانک صنعت و معدن تنظیم شده که فعالیتهای آن عمدتاً و مطلقاً متوجه حوزه‌ی صنعت و معدن است و در واقع از خدمات حاشیه‌ای بانکی به دور هستند.

پورحسین درادامه بیان داشت: ویژگی بسیار جالبی که این بانک نسبت به بانک‌های دیگر دارد، بحث نظارت است که بانک‌های دیگر مشکل ارتباط با حوزه ی صنعت ومعدن، بنگاه‌های کوچک وبزرگ داریم مشکل نظارت است که بانک صنعت ومعدن این مشکل را ندارد.

وی افزایش سرمایه بانك را در راستای حمایت بیشتر از بنگاه های اقتصادی ضروری خواند.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اگر به دنبال ایجاد تحول در نظام اقتصادی و صنعتی کشور هستیم باید سرمایه بانک‌های کشور افزایش یابد.

وی تصریح كرد : اقدامات صورت گرفته در بانك صنعت و معدن و تامین مالی پروزه های صنعتی از سوی این بانك با توجه به سرمایه اندك و كم این بانك نشان از مدریت كارآمد و تخصصی در این بانك هست.

عزیزی با بیان اینکه تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهم ترین دغدغه های فعالین این حوزه است، افزود: ایجاد معاونت صنایع كوچك و متوسط در راستای حمایت از صنایع كوچك و متوسط اقدام در خورتحسینی در این بانك بود كه می تواند در رفع مشكلات واحدهای تولیدی به صورت وی‍ژه ایفای نقش نماید .

نماینده شیروان با بیان اینكه تنها راه، رفع مشكلات بخش صنعت و معدن و توسعة صنایع دركشور افرایش سرمایه بانكهای توسعه ای است گفت : باید از همة روش‌ها برای افزایش سرمایه این بانك استفاده كرد، باید كاری كرد كه این بانك، به عنوان تأمین‌كننده مالی صنایع زیربنایی كشور بتواند بهتر خدمت كند زیرا بانك صنعت و معدن با این سرمایه اندك اقدامات زیربنائی بسیار مهمی را در عرصه صنعت و معدن به انجام رسانده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین