|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
وی افزود: ظرفیت مهم گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد، از همین رو به عنوان مطالبه ملی مردم، در صدر برنامه های دولت قرار گرفته است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حوزه گردشگری با 1750 پروژه با اعتباری معادل 40 هزار میلیارد تومان، به عنوان محرک و پیشران برنامه ششم توسعه اقتصادی دولت است.

این مطلب را مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت ششم مهر ماه روز جهانی گردشگری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و جمعی از مسئولان و فعالان صنعت گردشگری در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، عنوان کرد.

وی افزود: ظرفیت مهم گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد، از همین رو به عنوان مطالبه ملی مردم، در صدر برنامه های دولت قرار گرفته است.

معاون رییس جمهوری گفت: اشتغالزایی برای 140 هزار نفر ظرف دو سال آینده با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و برنامه ریزی برای اجرای سه پروژه مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، وظایف سترگ این سازمان برای توسعه است.

سلطانی فر ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی گردشگری کوشیده است ضمن شناسایی دقیق و تحلیل مسائل موجود با نگاه به سند چشم انداز 20 ساله و فرامین رهبری و سیاست های دولت، برنامه های مختلفی را در قالب چهار راهبرد اصلی اجرا کند.

سلطانی فر تصریح کرد: مورد اول تلاش برای جذب گردشگر خارجی است به نحوی که با همین نرخ رشد میانگین 10 درصد در سه سال گذشته که بیش از دو ونیم برابر میانگین جهانی است، گردشگران خارجی را جذب خواهیم کرد و امیدواریم با این برنامه تعداد گردشگران خارجی از آمار کنونی پنج میلیون و 200 هزار نفر به 20 میلیون نفر تا سال 1404 برسد.

وی افزود: ایجاد امکانات اقامتی مناسب و هتل سازی، توسعه گردشگری الکترونیک و فناوری اطلاعات و استفاده مطلوب از همه ظرفیت های گردشگری اعم از تاریخی، سلامت، مذهبی و طبیعت گردی سه بخش راهبردی دیگر مد نظر است.

سلطانی فر تاکید کرد: امروز در مجموع بیش از 820 هتل یک تا پنج ستاره در حال ساخت است که از این تعداد، 170 هتل توسط بخش خصوصی ساخته می شود؛ در دو سال اخیر 35 هتل چهار و پنج ستاره ساخته شده و برای تکمیل 70 هتل دیگر با نظر مساعد رییس جمهوری، 800 میلیارد تومان از منابع بانکی و صندوق توسعه دریافت کرده ایم.

رییس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: بعد از برجام نزدیک به 20 مورد مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و به طور مشخص دو گروه سرمایه گذار از ترکیه و آلمان برای ساخت 25 هتل پنج ستاره در پنج سال آینده داشتیم و به تفاهم رسیده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه صدور روادید فرودگاهی نیز زمان استفاده از این روادید برای اتباع 190 کشور افزایش یافته و صدور ویزای الکترونیک تا پایان سال جاری عملیاتی می شود.

معاون رییس جمهوری گفت: مهمترین اثر توسعه گردشگری در تقویت و پیوندهای فرهنگی جامعه تجلی می یابد و در بعد داخلی موجب اشاعه فرهنگ تحمل و مدارا می شود، در بعد خارجی نیز موجب صلح طلبی ملت ها را پدید می آورد. از این رو روز گردشگری سند دوستی ملت ها است؛ روزی که تنازع جای خود را به تفاهم می دهد.

وی ادامه داد: انتخاب شعار «گردشگری برای همه» بدون تبعیض سلامت و تبعیض جنسیتی در دنیایی پر از تبعیض ها و تفاوت ها، تصمیمی درست است که امسال به عنوان شعار سال گردشگری انتخاب شده است.

سلطانی فر گفت: انتظار داریم که سازمان میراث فرهنگی با همکاری فعالان بخش خصوصی و صاحبنظران دانشگاهی، تهیه طرح جامع توسعه گردشگری را تا پایان سال 95 برای تصویب تقدیم دولت کند و از طرف دولت نیز عوامل لازم برای توجه همه دستگاه ها برای تقویت گردشگری صادر شود تا برای اولین بار در تاریخ کشور برنامه جامع گردشگری به دور از سلایق شخصی سامان یافته و زمینه مشارکت جدی بخش خصوصی را فراهم سازیم.

معاون رییس جمهوری همچنین در ابتدای سخنان خود به هفته دفاع مقدس نیز اشاره و ضمن نامیدن این دوره به عنوان درخشان ترین دوره سیاسی ایران، بر حفظ دستاوردهای این حرکت عظیم و عزت آفرین مردمی تاکید کرد و ثبت ملی 21 مکان به عنوان یادمان های دفاع مقدس را کوششی از جانب این سازمان برای پاسداشت رویداد بزرگ خواند.

روز جهانی گردشگری هر سال 27 سپتامبر برابر با ششم مهر ماه در دنیا و در ایران هر ساله پنجم مهر این مراسم با حضور مسئولان و فعالان بخش گردشگری برگزار و از آن به نام آغاز تقویم سالانه گردشگری کشور یاد می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین