|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی از طرف دیوان عدالت اداری گفت: «حکم اولیه دیوان عدالت اداری مربوط به سال گذشته است و وقتی اعلام شد ما به آن اعتراض کردیم و به تجدید نظر رفت.
رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: در حال حاضر فدراسیون‌های جهانی به دنبال بررسی وضعیت دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها هستند اما برخی ها مسائلی را مطرح می کنند که دودش به چشم خودمان می رود.

انتخابات فدراسیون تیراندازی به دلیل حضور مهدی هاشمی که در زمان برگزاری این انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی بود با رای دیوان عدالت اداری وارد ماجرای تازه‌ای شده است. پس از برگزاری انتخابات در آبان 93 برخی از کاندیداهای حاضر در این انتخابات نسبت به دو شغله بودن مهدی هاشمی کاندیدای منتخب فدراسیون تیراندازی اعتراض داشتند و در نهایت با ارائه شکواییه‌ای به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال انتخابات شدند که در نهایت دیوان رای به ابطال انتخابات داد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی از طرف دیوان عدالت اداری گفت: «حکم اولیه دیوان عدالت اداری مربوط به سال گذشته است و وقتی اعلام شد ما به آن اعتراض کردیم و به تجدید نظر رفت. این حکم اعلام کرده بود انتخابات فدراسیون تیراندازی به دلیل دو شغله بودن رئیس فدراسیون باید ابطال شود اما با اعتراض ما حکم، تجدیدنظر شد و نامه دوم دیوان عدالت اداری هم مبنی بر این بود که فدراسیو‌ن‌ها چون نهادهای عمومی غیر دولتی است پس نمی توانند درموردش نظر بدهند و این یعنی اینکه حکم ابتدایی دیوان عدالت اداری رد شده است.»

وی در ادامه عنوان کرد: «از طرفی همان زمان که بحث دو شغله بودن مطرح بود در دادگاه پذیرفته شد که نمایندگی مجلس شغل نیست، ضمن اینکه مگر من الان نماینده مجلس هستم؟!زمانی هم که پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود به دادگاه رفتیم و تبرئه شدیم اگر چنین چیزی مطرح بود باید همان زمان عملیاتی می‌شد. همانطور که گفتم عده ای در این دوران به دنبال حاشیه سازی هستند.»

هاشمی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به این امور را ندارد، اظهار کرد: «دیوان عدالت اداری فقط می‌تواند به سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها رسیدگی کند و رسیدگی به فدراسیو‌ن‌ها چون نهادهای عمومی غیر دولتی هستند در صلاحیت آنها نیست. از طرفی حکم اولیه آبان ماه 94 صادر شد و حکم تجدید نظر هم اسفندماه 94 اعلام شد اما چه اتفاقی افتاده است که باز این موضوع مطرح شده است، این رفتارها آب در آسیاب دشمن ریختن نیست؟!متاسفانه عده ای دست به شیطنت زدند بدون اینکه عواقب آن را ببینیند. درست زمانی که IOC بر روی موضوع دخالت دولت بر امور فدراسیون های ورزشی حساسیت نشان داده این مسائل را بازگو می کنند در صورتی که فدراسیون ها نهادهای غیردولتی هستند و دولت هم دخالت آنچنانی در کار ما نمی کند.»

هاشمی درپاسخ به این سوال که موضوع بازنشستگی شما هم مطرح است خاطرنشان کرد: «مگر فدراسیون سیستم و ساختار دولتی دارد که بحث بازنشستگی هم داشته باشد. وزارت ورزش باید پاسخگوی این مباحث باشد و اجازه حواشی را به آن ندهد.»

وی همچنین به نامه کمیته‌ بین‌المللی المپیک که به برخی فدراسیون‌های جهانی ارسال شده اشاره کرد و گفت:«طبق نامه کمیته بین المللی المپیک فدراسیون ها باید ابهامات در مورد دخالت دولت در امور فدراسیون ها را برطرف کنند. این نامه به پنج فدراسیون از جمله تیراندازی، والیبال، بسکتبال، ارسال شده است.»

هاشمی درباره‌جزییات این نامه به آنا گفت: «کمیته‌ بین‌المللی المپیک نامه‌ای به IOC فرستاده و از آنها خواسته که فدراسیون‌های تخصصی اساسنامه‌های خود را ارسال کنند تا براساس منشور المپیک آنها را مورد بررسی قرار دهند. IOC هم به ما نامه‌ای نوشت و در آن قید کرده‌است ابهاماتی مبنی بر اینکه دولت در امور فدراسیون دخالت می کند وجود دارد و از ما خواسته در این خصوص شفاف سازی کنیم. اما ما هنوز به آنها جوابی نداده‌ایم چرا که دو هفته‌ آینده جلسه‌ای با رییس فدراسیون جهانی و دبیر کل داریم و بعد از این جلسه نامه را پاسخ خواهیم داد.»

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان به وضعیت تیم ملی تیراندازی اشاره کرد و گفت:« متاسفانه هنوز هیچ اتفاقی در وضعیت تیراندازان و مهمات نیفتاده است. بعد از المپیک جلساتی با وزارت ورزش داشتیم اما هنوز هیچ اتفاقی در مورد تهیه فشنگ و مهمات ما نیافتاد. ضمن اینکه حق و حقوق لازلو هم هنوز پرداخت نکردیم و قرار است با این مربی به صورت پاره وقت همکاری کنیم. در این شرایط میزبانی بازی های آسیایی را هم بر عهده گرفتیم که در حال تدارکات آن هستیم.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین