|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
این بخش از خاطره سردار امین شریعتی در کتاب «عاش حمیدا و مات شهیدا» به چاپ رسیده است.
این پندار بر نیروها و حتی مسئولین کشور غالب شده بود که کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم ولی این اقدامات «حاج حمید» موجب تجدید قوای روحی نیروها شد.

 سردار امین شریعتی فرمانده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، در مورد سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر روایت می‌کند:«حاج حمید با یک معنویت بسیار زیاد کار بزرگی را در سوسنگرد انجام داد. بچه‌ها از استان‌های مختلف در سوسنگرد بودند ولی اشراف به منطقه نداشتند. اما حاج حمید حتی عشایر منطقه را به نام می‌شناخت و تعدادی از آن‌ها را به عنوان راهنما ساماندهی کرد و کانال‌های کشاورزی که در منطقه وجود داشت یکی از محورهای اصلی ما برای حمله علیه دشمن شد.

یادم هست که حاج حمید، بنده و عزیز جعفری(فرمانده فعلی سپاه) را در روز روشن به دل سنگرهای عراقی برد. این باعث شد که اعتماد به نفس خیلی خوبی به ما دست بدهد. چون همانگونه که عرض کردم این پندار بر نیروها و حتی مسئولین کشور غالب شده بود که کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم ولی این اقدامات حاج حمید موجب تجدید قوای روحی نیروها شد. به جرأت می‌توان گفت کاری که حاج حمید انجام داد در کل جبهه‌های خوزستان بی‌نظیر بود، آن هم راه‌اندازی شناسایی منطقه به صورت جزء به جزء بود.»

این بخش از خاطره سردار امین شریعتی در کتاب «عاش حمیدا و مات شهیدا» به چاپ رسیده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین