|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
نام الیور استون با حاشیه و دعواهای سیاسی گره خورده. اصلا اگر رویدادهای مهم تاریخ آمریکا در چند دهه‌ی اخیر را مرور کنیم، از ترور جان اف کندی و جنگ ویتنام گرفته تا حادثه یازده سپتامبر، موضوعی نیست که استون درباره‌ی آن فیلم نساخته باشد.
  نام الیور استون با حاشیه و دعواهای سیاسی گره خورده. اصلا اگر رویدادهای مهم تاریخ آمریکا در چند دهه‌ی اخیر را مرور کنیم، از ترور جان اف کندی و جنگ ویتنام گرفته تا حادثه یازده سپتامبر، موضوعی نیست که استون درباره‌ی آن فیلم نساخته باشد. فیلم جدید او هم درباره‌ی یک چهره‌ی سیاسی و یک بحران امنیتی است: افشاگری‌های ادوارد اسنودن و شنود گسترده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی در آمریکا.

«اسنودن» تا به این لحظه منتقدان را به دو دسته تقسیم کرده: آنهایی که می‌گویند با فیلمی متوسط و قابل قبول سر و کار داریم و آنهایی که اثر جدید استون را بهترین فیلم او از زمان جی.اف.کی می‌دانند.

الیور استون که این روزها برای نمایش فیلم جدیدش «اسنودن» به جشنواره زوریخ رفته، در حاشیه جشنواره و در کنفرانس زوریخ سامیت درباره‌ی چگونگی ساخت فیلم و شرایط حاکم بر استودیوها و وضعیت سیاسی روز آمریکا اظهارنظرهای تندی داشته است.

استون درباره‌ی مشکلات  تولید  و پیدا کردن سرمایه‌گذار گفته: «هیچ استودیوی بزرگی از ما حمایت نکرد و ساختن اسنودن به اندازه‌ی خود فیلم داستان‌های زیادی داشت. مشکل الان خودسانسوری است. همه می‌ترسند و مک‌کارتیسم جدید به راه افتاده. به جای منتقد آمریکا می‌گویند شما ضدآمریکا هستی. منتقد آمریکا بودن ایراد نیست و وقتی سیستمی نیاز به اصلاحات دارد، هنرمندان باید از آن انتقاد کنند.»

به گزارش دنیای تصویر، هم‌چنین از او پرسیده اند که قصد ندارد مانند جرج بوش درباره‌ی دانلد ترامپ هم فیلمی بسازد؟ «چرا فیلم ترامپ را بسازم؟ چرا هیلاری کلینتون شیطان صفت نه؟ می‌گویند من به سراغ شخصیت‌های زن نمی‌روم ولی فکر می‌کنم باید با این خانم یک برخورد درست و حسابی صورت بگیرد.»

«اسنودن» از هفته‌ی گذشته در سینماهای آمریکا و اروپا اکران شده است. از سوی دیگر اولین مناظره‌ی ریاست جمهوری میان دانلد ترامپ و هیلاری کلینتون کمتر از ۴۸ ساعت دیگر برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین