|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
وی افزود: نجاتگران پس از ارائه کمک‌های اولیه، مصدوم را روی بسکت تثبیت و با ایجاد کارگاه‌های نجات، وی را از فراز 13 آبشار ارتفاعات تنگ رغز به سمت بالا منتقل کردند.
رییس جمعیت هلال‌احمر داراب از امدادرسانی به یک کوهنورد تهرانی در ارتفاعات تنگ رغز این شهرستان پس از 30 ساعت عملیات نفس گیر خبر داد.
عملیات 30 ساعته امدادگران برای نجات کوهنورد تهرانی

محمود حیدری با تشریح جزئیات این عملیات امدادی، گفت : بعد از ظهر روز پنجشنبه اول مهر با اعلام خبر حادثه سقوط و مصدومیت یک کوهنورد تهرانی در ارتفاعات تنگ رغز داراب، بلافاصله یک تیم 5 نفره از نجاتگران کوهستان به محل حادثه اعزام شدند .

وی افزود: نجاتگران با خودرو، مسیر تقریبا 5 ساعته را پشت سر گذاشتند و با انجام کوهپیمایی خود را به سرچشمه تنگ رغز رسانده و با فرود از 13 آبشار، موفق به شناسایی موقعیت مصدوم شدند.

رییس جمعیت هلال احمر داراب با بیان اینکه مسیر صعب العبور ، تاریکی هوا و سردی آب آبشارها عملیات امدادرسانی را دشوارتر کرده بود ، افزود: کوهنورد 30 ساله تهرانی بر اثر سقوط از ارتفاع 3 متری آبشار نگین، از ناحیه ران و لگن دچار آسیب دیدگی شده بود.

وی افزود: نجاتگران پس از ارائه کمک‌های اولیه، مصدوم را روی بسکت تثبیت و با ایجاد کارگاه‌های نجات، وی را از فراز 13 آبشار ارتفاعات تنگ رغز به سمت بالا منتقل کردند.

حیدری یادآور شد: مصدوم در ساعت 21:30 شامگاه جمعه دوم مهرماه به پایین ارتفاعات یاد شده انتقال داده شده و برای اعزام به مراکز درمانی به نیروهای اورژانس تحویل شد .

وی با قدردانی از تلاش 30 ساعته نجاتگران کوهستان جمعیت هلال احمر و اعضای گروه کوهنوردی آذرخش داراب و همچنین اهالی بومی این منطقه ، حال عمومی مصدوم را مساعد اعلام کرد.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین