|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
بنیانگذار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه با تقدیر از پیشکسوتان حوزه ورزش استان گفت: ما آنان را فراموش نمی کنیم و قدرشناس آنها هستیم که گام های بلند را برداشتند و کیانوش رستمی یک پشتوانه ۶۰ تا ۷۰ ساله ورزشی در این شهر دارد.
بنیانگذار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه پیشنهاد کرد: تندیس کیانوش رستمی، قهرمان وزنه برداری کشور به عنوان چهره ماندگار کرمانشاه ساخته شده و در موزه نگهداری شود.

دکتر جواد کریمی شامگاه شنبه در مراسم مردمی تجلیل از کیانوش رستمی که در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شور و نشاطی که در این مراسم حکمفرما بود گفت: امروز مدرسه ای برپاست که در آن همه در حال غلیان هستیم.

 وی افزود: وقتی آقای جوهری درخواست صلوات به دلیل اینکه بغض کرده  و اشک در چشمانش جمع شده و نمی تواند سخن بگوید، می کند  و دکتر رحیمی می گوید ما هیچ کاری نکرده ایم و برگزار کننده این مجلس نیستیم همه نشان این غلیان درونی است.

این استاد دانشگاه خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آقای رحیمی شما کار کردید و اینکه در برگزاری این مراسم مشارکت داشته اید اقدام بزرگی است.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم توسط جهانبخش شکری، یکی از صنعتگران و کارآفرینان برتر کرمانشاهی افزود: این کار کار اول جناب شکری نیست و ایشان در بسیاری از امور خیر پیشقدم بوده اند و با این برنامه نیز موجب دلگرمی جوانان شهر را فراهم کردند.

کریمی در ادامه با اشاره به موفقیت کیانوش رستمی در المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: این اولین مدال و آخرین مدال او نیست. المپیک با هیچ یک از رقابت های دنیا قابل مقایسه نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به تاریخچه مسابقات المپیک تصریح کرد: بازی های المپیک رسما از  سال ۱۷۷۶ شروع شده و با مدتی رکود دوباره احیا شده و قهرمان المپیک شدن کاری عظیم است و کیانوش رستمی هم کاری کرد کارستان.

کیانوش رستمی باید الگوی جوانان شهرش باشد

بنیانگذار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه به نقش ورزشکاران در پیشرفت فرهنگ جامعه گفت: امروزه یک قهرمان الگوی جامعه خود است و به دلیل امکانات اطلاعاتی این الگوها به سرعت منتقل می شود.

وی افزود: امروز کیانوش رستمی فرد سه ماه پیش نیست و باید برنامه ریزی خوبی داشته باشد که بتواند رشته تخصصی خود را به جوانان منتقل و برنامه ورزشی را توسعه دهند.

کریمی خطاب به مسئولین پیشنهاد داد: تندیس کیانوش رستمی را بسازند و در موزه کرمانشاه نگهداری کنند. هم چنین مسئولین می توانند سالنی جدید با تاسیسات جدید به نام وی بسازند و تندیس او را در این سالن بگذارند تا به عنوان چهره ماندگار استان کرمانشاه به  یادگار بماند.

هرز رفتن جوانان این شهر نگرانی همیشگی من است

وی با بیان اینکه هرز رفتن جوانان این شهر از نگرانی های همیشگی من است گفت: کیانوش رستمی ها می توانند باعث برگرداندن این جوانان شوند.

بنیانگذار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه با تقدیر از پیشکسوتان حوزه ورزش استان گفت:  ما آنان را فراموش نمی کنیم و قدرشناس آنها هستیم که گام های بلند را برداشتند و کیانوش رستمی یک پشتوانه ۶۰ تا ۷۰ ساله ورزشی در این شهر دارد.

نقش ورزش در جامعه ایرانی

وی هم چنین با اشاره به نقش ورزش در جامعه ایرانی گفت: ما از ایران باستان بر پهلوانی تاکید داشته ایم و از نظر ما ایرانیان پهلوان علاوه بر کشتی باید اخلاقیات را نیز می آموخت و نمونه آن سپردن سیاوش به رستم برای تربیت و پهلوانی است که هنرهای زیادی باید می آموخت.

دکتر کریمی با بیان اینکه ما انتظار داریم که قهرمانان ما  الگوی مناسبی برای جوانان باشند خطاب به کیانوش رستمی تاکید کرد:  شما اکنون الگوی جوانان هستی و باید در عمل و رفتارت بسیار دقت کنی.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین