|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
دفاع حیدرپور از وزیر پیشنهادی ارشاد ؛
کد خبر: ۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
حیدرپور گفت:«خدا را شکر که آقای کریمی هیچ نکته‌ای در خصوص آقای جنتی نگفتند و مخالفتی با ایشان نداشتند. باید از ایشان تشکر کرد که در این مورد هیچ صحبتی نکردند.»
تدبیر و امیدحیدرپور نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارشاد گفت که علی جنتی بهترین گزینه برای احراز این مقام است.

به گزارش خبرآنلاین، چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای دولت یازدهم، با بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه پیدا کرد. 

امروز(پنجشنبه 24 مرداد) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ایران، حیدرپور نماینده شهرضا، در موافقت با وزارت علی جنتی پشت تریبون رفت و با اشاره به نطق نماینده مخالف جنتی که پیش از او پشت تریبون قرار گرفته بود، گفت: «خدا را شکر که آقای کریمی هیچ نکته‌ای در خصوص آقای جنتی نگفتند و مخالفتی با ایشان نداشتند. باید از ایشان تشکر کرد که در این مورد هیچ صحبتی نکردند.»

او ادامه داد: «یکی از مواضعی که همیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید و حساسیت بسیار داشتند موضع انتخاب وزراء است. که همیشه ما وزرای صالح را انتخاب کنیم. کسانی که از طبقات درد کشیده باشند و با اصل و نسب، و خلق و خوی ساده‌زیستی شناخته شده باشند.»

این نماینده مجلس اظهار داشت: «خدا را شکر که آقای روحانی آقای جنتی را به عنوان وزیر انتخاب کردند. دین‌مداری، پاک‌دستی، ولایت‌مداری، و سلامت اخلاقی از شرایط وزارت است و همه اینها در وجود آقای جنتی جمع شده است. او انسان سالمی است و به صلاح و اصلاح نسل آینده اعتقاد دارد.»

حیدرپور سپس با ارائه شمه‌ای کوتاه از زندگینامه جنتی گفت: «آقای جنتی متولد سال ۱۳۲۸ در شهر قم است. درس خارج و فقه در محضر کسانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و حضرت‌ آیت‌الله آذری قمی خوانده‌اند، ولی وقتی عرصه بر مبارزین انقلاب اسلامی تنگ شد، ایشان مجبور به ترک وطن شدند و با سفر به کشورهای لبنان و فلسطین، جانانه کار و خدمت کرد و از روز پیروزی انقلاب اسلامی خدماتش را تا به امروز ادامه داده است.»

نماینده شهرضا همچنین با اشاره به شاگردی علی جنتی در مدرسه حقانی نزد کسانی چون شهید حقانی، شهید بهشتی، شهید محمد منتظری و ... ادامه داد: «اولین خاطره من از ایشان مربوط به زمانی است که آقای جنتی ریاست صدا و سیمای اهواز را در زمان جنگ بر عهده گرفت که همزمان مصادف شد با کودتای نوژه. آقای غرضی در آن زمان استاندار اهواز بودند و آقای جنتی در آن برهه چند کار مهم و خوب انجام داد. نخست پاکسازی سازمان صدا و سیمای اهواز از کمونیست‌ها و چپ‌ها بود و دوم جذب بخشی از نیروهایی بود که الان در صداوسیمای تهران مشغول به کارند و جزو بهترین نیروهای این سازمان هستند. »

او افزود: «ایشان در ایام جنگ نیز دفاع جانانه‌ای داشتند. بعدها هم که به تهران آمدند، در شورای سیاستگذاری صدا و سیما عضویت یافتند و با همکاری آقای روحانی قانونی نوشتند که اگر ما امروز صدا و سیمای موفقی داریم نشات گرفته از همان قانون است.»

این نماینده مجلس با اشاره به حضور جنتی در جبهه‌های جنگ، او را شهید زنده دانست و ادامه داد: «ایشان در تمام پست‌هایی که داشته وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است و می‌تواند به خوبی سکاندار وزارت ارشاد باشد. او شهید زنده است. زمانی که ایشان رئیس سازمان صدا و سیمای اهواز بودند من خاطرم هست که ساختمان بمباران شد و آقای جنتی خاک‌آلود و زخمی به ما می‌گفت اتفاق خاصی نیفتاده است. سازمان را به زیرزمین منتقل کرد و کار خود را ادامه داد.»

او شهادت‌طلبی را یکی دیگر از خصوصیات جنتی دانست و گفت: «امیدواریم این حال ساده‌زیستی و شهادت طلبی را ایشان در پست وزارت ارشاد نیز به منصه ظهور برسانند.»

او برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارشاد را منطبق بر برنامه‌های پنج ساله سوم دانست و ادامه داد: «او اهل مباحثه و حوزه و فقه هستند و می‌داند که در حوزه فرهنگ با چه مسائلی باید کنار آمد و چطور باید مشکلات را حل کرد. من ایشان را جزو یکی از آیات عظام می‌دانم و می‌توانم بگویم وزارت ارشاد در دوره‌های گذشته کمتر وزیری با قابلیت‌های علی جنتی دیده است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین