|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰
بر اساس تازه‌ترین ارزیابی بلومبرگ، در میان 50 چهره تاثیرگذار در حوزه مالی در سال 2016، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در صدر قرار دارد و این در حالی است که در این فهرست خبری از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیست.
بر اساس تازه‌ترین ارزیابی بلومبرگ، در میان 50 چهره تاثیرگذار در حوزه مالی در سال 2016، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در صدر قرار دارد و این در حالی است که در این فهرست خبری از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیست.

 پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی به معرفی 50 چهره تاثیرگذار دنیا در حوزه مالی در سال 2016 پرداخته است. در این میان افراد سیاسی و اقتصادی برجسته‌ای حضور دارند. در راس این فهرست ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا به عنوان تاثیرگذار‌ترین چهره خودنمایی می‌کند. در فهرست سال گذشته بلومبرگ و در میان 10 نفر نخست، نام باراک اوباما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا (در رده ششم) به چشم می‌خورد، اما او امسال حتی در میان 50 نفر اول هم نیست. علاوه بر او، تیم کوک، لری فینک، کارل ایکان، لوید بلانکفین و رید هافمن جایی در 10 نفر نخست فهرست امسال ندارند.

حضور محمدبن‌سلمان، پسر پادشاه و جانشین ولیعهد عربستان در رده چهل‌ودوم، جوزف استیگلیتز اقتصاددان برنده جایزه نوبل در رده بیست‌ونهم و مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک در مکان سی‌ونهم از نکات جالب فهرست سال 2016 است.

به گزارش اقتصادنیوز، در ادامه به معرفی 10 چهره تاثیرگذار دنیای مالی به روایت بلومبرگ پرداخته‌ایم:

1. ترزا می – نخست‌وزیر بریتانیا

در میان آشفتگی‌های اقتصادی، سیاسی و مالی ناشی از همه‌پرسی 23 ژوئن بریتانیا، ترزا می قدرت را در اختیار گرفت و با اینکه او عضوی از کمپین «ماندن در اتحادیه اورپا» بود، به سرعت تصریح کرد که «برگزیت یعنی برگزیت». اگر او بتواند بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های سرمایه‌گذار را به منظور ادامه کسب‌وکار در اتحادیه اروپا و لندن متقاعد کند، به یک برنده تمام عیار تبدیل خواهد شد.

2. دونالد ترامپ - نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

اگر ترامپ برنده انتخابات باشد، دنیای مالی شاهد مخالفت او با تجارت آزاد و تعهد او برای مبارزه با بدهی داخلی (بدون کاهش تامین اجتماعی) خواهد بود. پرسش کلیدی دیگر این خواهد بود که آیا او مقررات بانکی داد-فرانک را از بین خواهد برد یا خبر؟

3. هیلاری کلینتون- نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

اگر هیلاری برنده انتخابات شود، دنیای مالی تحت‌تاثیر سیاست‌گذاری‌های او قرار خواهد گرفت. حامیان کلینتون در وال استریت یا حامیان برنی‌سندرز از او حمایت خواهند کرد.

4. شی جین‌پینگ – رئیس‌جمهور چین

قبل از اینکه بریتانیایی‌ها دوره جدیدی از عدم اطمینان را در اروپا ایجاد کنند، تمامی نگاه‌ها در سال جاری به چین دوخته شده بود. شی در حال بندبازی است: او تعهد داده که مانع از سقوط رشد اقتصادی به زیر 6.5 درصد تا سال 2020 شده و افزایش بدهی سرسام‌آور بدهی جلوگیری کند. اگر او در این راه لغزش داشته باشد، بازارهای جهانی نیز سقوط خواهند کرد.

5. جف بزوس- موسس و مدیرعامل آمازون

تاثیرگذاری بزوس از تکاپوی رقبای او کاملا مشخص است. والمارت، که درآمدی 4 برابر آمازون دارد (و ارزش بازار آن در حدود یک سوم کمتر است)، 3.3 میلیارد دلار برای تصاحب شرکت jet.com خرج کرده تا با آمازون رقابت کند. شرکت چینی علی‌بابا نیز خدمات تحت وب مشابه به آمازون را معرفی کرده است. امسال برای خود بزوس نیز سال خوبی بوده است او امسال به عنوان سومین مرد ثروتمند دنیا معرفی شده است. شاخص میلیاردردهای بلومبرگ ثروت خالص بزوس را در حدود 68 میلیارد دلار برآورد کرده است.

6. آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان

«ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم» به عنوان شعار حامیان مرکل برای حمایت از او در خصوص سیاست مرزهای باز دولت در خصوص پناهجویان بود. اما آلمانی‌ها مطمئن نیستند. رای‌دهندگان در خصوص اینکه آیا آلمان توانایی جذب بیش از یک میلیون پناهنده را دارد، نگران هستند. اما عدم عقب‌نشینی او از مواضعش این گمانه‌زنی‌ها را افزایش داده که ممکن است در انتخابات سال 2017 نتواند برای چهارمین دوره متوالی صدر اعظم آلمان باقی بماند. در این زمان، این موضوع مهمترین چالش برای رهبر بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود.

7. ماریو دراگی – رئیس بانک مرکزی اروپا

با بانک مرکزی اروپا نجنگید. وقتی بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، دراگی پلک نزد و ثروت بادآورده خرید اوراق قرضه خود را حفظ کرد. بازارها پاسخ دادند و بازده اوراق بدهی کاهش یافت. با وجود این در 5 سال گذشته، دراگی توانسته منطقه یورو را در کنار هم حفظ کند. این بانکدار ایتالیایی هشدار داده که پس از رای به برگزیت، چشم‌انداز رشد 19 عضو این بلوک همچنان «به سمت نزول» باقی مانده است.

8. جانت یلن – رئیس فدرال‌رزرو آمریکا

رشد در آمریکا ممکن‌ است اندکی ناامیدکننده باشد، اما این کشور حسادت رهبران اقتصادهای بزرگ دیگر را برانگیخته است. رویکرد آرام یلن برای این زمان‌ها بسیار مناسب است. وقتی او اواخر سال گذشته برای نخستین بار نرخ بهره را افزایش داد، رشد اقتصادی از خط خارج نشد یا بازارها آن‌طور که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند نابود نشدند. اما او از هرگونه عجله‌ای برای افزایش بعدی سر باز زده است. مهمترین شاهکار او شاید این بوده که در این جنگ دوقطبی سیاسی او منتقدان خود را خاموش کرده است.

9. وارن بافت – مدیر عامل شرکت برکشایر‌

در سال 2016 شرکت برکشایر سهام خود را در شرکت اپل به 55 درصد افزایش داده و این در حالی است که قیمت سهام این شرکت بیش از حد انتظار کاهش یافته و این در حالی بود که رقابت از سوی چین، میزان فروش آیفون را در سال جاری کاهش داده است.

10. سرخیو مورو- قاضی فدرال برزیل

 مورو و تیم دادستانی او بیش از دو سال را صرف تحقیقات در خصوص رسوایی 2 میلیارد دلاری در چهار قاره دنیا کردند. تلاش‌های آنها برزیل از بزرگترین رکود قرن خود نجات داد و یک جو سیاسی علیه دیلما روسف به راه انداخت. با وجود این شاخص سهام برزیل در سال جاری بیش از 30 درصد رشد داشته و این یعنی بهبود در راه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین