|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
انتخابات آمریکایی جنایی شد
کد خبر: ۱۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
سناتور کریس مورفی نماینده دموکرات از ایالت کنتیکت دونالد ترامپ را متهم کرد که به هوادارانش توصیه کرده هیلاری کلینتون را بکشند.
سناتور کریس مورفی نماینده دموکرات از ایالت کنتیکت دونالد ترامپ را متهم کرد که به هوادارانش توصیه کرده هیلاری کلینتون را بکشند.

مورفی در توییترش خطاب به ترامپ گفته است: «هی دونالد ترامپ، اگر تو به هوادارانت پیشنهاد می کنی که هیلاری کلینتون را بکشند، یک کسی این کار را خواهد کرد و در آن صورت دستانت به خون وی آلوده خواهد بود.»

ترامپ در جریان سخنرانی انتخاباتی که داشت گفته بود سرویس مخفی (محافظان) کلینتون باید سلاحشان را کنار بگذارند «تا مشخص شود که چه اتفاقی برای وی خواهد افتاد.»

ترامپ در ادامه گفته بود: «من فکر می کنم تمام محافظان کلینتون باید سلاح هایشان را کنار بگذارند. باید اسلحه ها را کنار بگذارند. وی به آنها نیاز ندارد. بعد ببینیم چه اتفاقی برای وی می افتد. اسلحه های آنها را کنار بگذارید. باشه؟ این خیلی خطرناک خواهد بود.»

دموکرات ها با عصبانیت نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند و معتقدند که این جملات دعوت به خشونت بود. کمپین کلینتون از رهبران جمهوری خواه خواست تا از این اظهارات اعلام برائت کنند.

رابی موک، مدیر کمپین کلینتون در این باره می گوید: «چه این جملات برای تحریک کردن معترضان صورت گرفته باشد یا اتفاقی بوده و یا برای خنده بیان شده باشد، جملاتی غیر قابل قبول از سوی کسی است که قصد دارد فرمانده کل قوا شود.»

نماینده سابق گبی گیفوردز -که قربانی تیراندازی در سال 2011 است- می گوید این سخنان ترامپ ثابت کرد که وی «بی ملاحظه و غیر مسئول است و شایسته تصدی پست ریاست جمهوری نیست.»

به گزارش عصرایران، این اظهار نظر جنجالی ترامپ همانند سخنانی است که در رابطه با حق حمل سلاح در ماه آگوست داشت و گفته بود مردمی که خواهان حق حمل سلاح -متمم دوم قانون اساسی- هستند می توانند مانع از این شوند که کلینتون در صورتی که در انتخابات پیروز شود قاضی دیوان عالی را انتخاب کند.

مورفی در آن زمان هم به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داده بود و این سخنان را مصداق تهدید به ترور دانسته بود و خواستار تحقیقات سرویس مخفی در این رابطه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین