|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
مدیر راهبرد بورس کالا در یک بانک فرانسوی اعلام کرد ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازار نفت، باید تولید نفت خود را به فراتر از سطح پیش از تحریم‎ برساند.
مدیر راهبرد بورس کالا در یک بانک فرانسوی اعلام کرد ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازار نفت، باید تولید نفت خود را به فراتر از سطح پیش از تحریم‎ برساند.

هری شیلینگیریان، مدیر راهبرد بورس کالا در بانک فرانسوی بی ان پی پارییباس، اعلام کرد با توجه به رشد مجموع تولید نفت در سطح جهان، ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازار نفت باید تولید نفت را به بیش از سطح پیش از تحریم افزایش دهد.

وی گفت: تمایزی مهم میان تولید نفت و سهم از بازار وجود دارد؛ با توجه به رشد تولید جهانی، حجم تولید مورد نیاز ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازار نفت، بالاتر است.

به گفته این مدیر بانکی اگرچه تولید نفت کنونی ایران به سطح پیش از تحریم نزدیک شده است، برای پس گرفتن سهم پیشین این کشور از بازار، باید تولید آن باز هم افزایش یابد.

شیلینگیریان با اشاره به عزم ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازار نفت، تأیید کرد که این کشور نمی‎تواند در هیچ توافقی برای محدود کردن عرضه نفت مشارکت داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به پافشاری عربستان بر لزوم همراهی ایران با برنامه خودداری از افزایش تولید، رشد ظرفیت صادرات نفت عراق از میدان‎های جنوب این کشور، و عزم کشورهایی همچون نیجریه و لیبی برای افزایش تولید نفت در صورت پایان تنش‎های داخلی، احتمال یافتن راه‎حل مشترک برای مهار عرضه نفت را بسیار دشوار توصیف کرد.

به گزارش میزان، مدیر راهبرد بورس کالای بی ان پی پارییباس، با اشاره به ناکامی نشست‎های پیشین تولیدکنندگان نفت برای مهار عرضه، گفت: مسئله این است بازار چه زمانی بالاخره از توافق تولیدکنندگان ناامید می‎شود؛ گمان می‎کنم پس از شکست احتمالی نشست الجزیره، بازار همچنان منتظر نتیجه نشست آینده اوپک در ماه نوامبر در وین، باقی می‎ماند.

شیلینگیریان افزود: افت قیمت نفت به کمتر از ٤٠ دلار برای هر بشکه، احتمال بیشتری نسبت به افزایش قیمت این کالا به بیش از ٥٠ دلار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین