|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
این سیستم حاوی یک پلات‌فرم جذب تعریق است که به عنوان یک سیستم کامل، تعریق گرفته‌شده از فرد را اندازه‌گیری و بررسی می‌کند و اطلاعات آن را به طور بی‌سیم به گوشی یا تبلت منتقل می‌کند.
دانشمندان سیستم جدیدی را ابداع کرده‌اند که با گرفتن تعریق افراد، می‌تواند بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات آن، سلامت افراد را کنترل کند.

به نقل از دیلی‌میل، عرق بدن تنها از آب تشکیل نشده است بلکه با داشتن مواد معدنی و ترکیباتی، حاوی اطلاعات حیاتی درباره سلامت افراد است و حتی از طریق آن می‌توان خطر بروز سرطان و زمان تخمک‌گذاری را در زنان مشخص کرد.

به تازگی محققان ایالت «سینسیناتی» روشی ابداع کرده‌اند که از طریق داده‌ها برای کنترل سلامتی افراد پیش از بیماری یا هنگام آسیب استفاده می‌شود.

سیستم Eccrine با استفاده از چسب‌های یک‌بار مصرف قادر است شاخص‌های زیستی تعریق را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و وضعیت زیستی شیمیایی فرد را به گوشی هوشمند یا تبلتی منتقل می‌کند که می‌توان از این طریق داده‌های به‌دست آمده را بررسی کرد.

سیستم Eccrine دور مچ دست، مانند سربند و به عنوان چسب‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دانشمندان امیدوارند بتوانند این فناوری‌های پوشیدنی را به آزمایشگاه‌های کوچک تبدیل کنند.

تعریق از غدد «اکرین» (Eccrine) موجود در پوست تولید می‌شود که محققان معتقدند اطلاعات ارزشمندی را درباره عملکردهای فیزیولوژی بدن و اختلال‌های عملکردی دربردارد.

یکی از نکات جالب توجه روش اکرین این است که تعریق را می‌توان بدون اقدامات تهاجمی به‌دست آورد. در واقع، محققان معتقدند که هدف استفاده از تعریق، به کارگیری از شیوه‌ای غیرتهاجمی و ساده برای مطالعه و تجزیه و تحلیل شاخص‌های زیستی مولکولی به شمار می‌رود که به طور مستقیم با شاخص‌های خونی ارتباط دارد.

این سیستم حاوی یک پلات‌فرم جذب تعریق است که به عنوان یک سیستم کامل، تعریق گرفته‌شده از فرد را اندازه‌گیری و بررسی می‌کند و اطلاعات آن را به طور بی‌سیم به گوشی یا تبلت منتقل می‌کند.

با استفاده از این روش، دیگر نیازی به استفاده از سوزن و جراحی نیست و تلاش می‌شود با کم‌ترین دشواری، سلامت شافراد را تحت کنترل درآورند.

سیستم Eccrine همچنین در مصارف نظامی به عنوان روشی برای کمک به کنترل وضعیت جسمی خلبانان به کار می‌رود. آزمایشگاه محققان نیروی هوایی آمریکا ماه گذشته با عقد قراردادی 3/69 میلیون دلاری طی پنج سال، در نظر دارد تشا این طرح آزمایشی برای کنترل نیروهای زمینی و خلبانان به سرانجام برسد.








منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین